Ga naar inhoud

Tips


markvoorwinde

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

wellicht kunnen jullie mij een klein beetje adviseren over de aankoop van een Passat.

 

Ik ben opzoek naar een VW Passat diesel. Na enkele jaren een lease auto gereden te hebben ga ik toch prive rijden.

Woon werk verkeer is ca. 115km per dag. 's ochtends zonder file 's avonds veel file.

Mijn voorkeur gaat uit naar een Passat met 6 versnellingen omdat deze "zuiniger" moet rijden (hoewel ik hier op het forum ook wel anders lees). Nu kan ik niet echt opmaken welke types allemaal in een 6-bak hebben. is dit nu alleen het model met ca. 130 PK of is het model met ca. 115 pk ook voorzien van 6 versnellingen.

 

Budget is tussen de 5000 en 6000 euro. Bouwjaar ergens tussen 2000 en 2003 en maximaal 200000 km op de teller. (ik weet niet of de reeel is?)

zijn er nog bepaalde zaken waarop ik moet letten bij de aanschaf van de auto?

 

Graag hoor ik jullie tips

 

gr.

 

Mark

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk even op http://www.autoweek.nl/autovergelijker.php?merk=Volkswagen&model=Passat&serienaamID=1960&jaar=0&cache=no dan kun je mooi zien in welke jaren bv 6 bak beschikbaar is gekomen en op welke modellen.

 

Verder is vanaf eind 2000/begin 2001 de kleine model-upgrade van 3B naar 3BG gekomen en die nieuwere autos zijn wat duurder, maar ook wat meer in trek. Voor verschillen zie a) de fotos bij autoweek en B) hier op 't forum wat threads.

Link naar reactie
Delen op andere sites

DSG is niet van toepassing in zijn budget.

 

Met de 130 pk is een H5 en een H6 verkrijgbaar. De 115 pk die jij bedoelt is alleen in het oude type (3B). Deze is alleen met H5 of automaat (tiptronic).

Met een budget van jou formaat zou je een mooie 3B tot 2000 kunnen kopen met een mooie kilometerstand, helaas geen 6 bak.

Je vind bijna geen 3BG(na 2001) tot 6000 euro, alleen als ze een wereld aan km's op de teller hebben, wat helemaal geen probleem is.

De 115 en 110, maar ook 90 pk blokken zijn uiterst betrouwbaar, en staan garant voor kilometrage tot ver na de 3,5/4 ton.

 

Verder zou je hier nog kunnen kijken: viewtopic.php?f=141&t=27232

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 115 pk die jij bedoelt is alleen in het oude type (3B). Deze is alleen met H5

Naar mijn weten is de 115 PK er wel met 6-bak. Misschien zelfs wel alleen 6-bak (en automaat)

 

Hé Erik, jij hebt gelijk hoor :embarassed: . Heb het even opgezocht, 115 pk is alleen leverbaar met H5 en automaat, de 4-motion versie van de 115 is leverbaar met H6 en automaat! :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden