Ga naar inhoud
  • 0

Blazende geluid van Turbo


wbloemen

Vraag

Beste Passat liefhebbers,

 

Sinds kort maakt mijn Passat 1.9 TDI met 110 Pk uit 1999 een blazend geluid als ik gas geef.

Als ik rustig rij dan is er niets aan de hand maar wanneer ik wat meer gas geef dan begint bij 1800 toeren de turbo te blazen en dit blijf duren tot 3000 toeren en soms langer. Ik weet bijna zeker dat het de turbo is want hij verliest ook vermogen wanneer dit gebeurt.

Weet er iemand aan wat het probleem is? En kan ik dit zelf verhelpen?

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Gast Anonymous

Ik heb precies hetzelfde gehad met mijn 3bg (2001) intercooler slang aan de onderkant gescheurd. Was een scheurtje van 3cm maar inderdaad vermogenverlies, hoop herrie(afblazen). Reed toen met mijn caravan in Oostenrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hey,

 

Ik heb eens vlug naar deze slangen gekeken, en de onderste slang (als je voor de wagen staat links) is vettig van de olie maar ook de slang die recht naar mijn IC gaat is vettig (aan de rechterkant van de wagen), bovenop mijn IC ligt ook een hoop vettig stof. Hoe kan ik kijken waar mijn hij lekt? Aangezien hij op meerdere plaatsen vettig is, of is dit normaal?

Hij blaast alleen maar als ik rij en niet als ik vanuit stilstand gas geef.

 

Alvast bedankt voor de reacties.

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had het zelfde probleem en gisteren was die intercooler buis losgesprongen (met een luide knal). Ik heb die meteen naar de VW dealer laten slepen. Het onderdeel zelf kost zo'n 38 euro zonder werkuren bijgeteld. Maar ik zou toch suggereren dit toch snel laten nakijken voor je hetzelfde als mij meemaakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden