Ga naar inhoud
  • 0

Nokia 6230i en bluetooth


ggroen

Vraag

Ha mensen,

 

Tevreden met mijn nieuwe (bijna een jaar oude, net gekochte) Passat highline 2.0 tdi (wat een auto!) wil ik mijn Nokia 6230i aan t werk krijgen op de telefoon voorbereiding. Er zit dus een carkit in met vermelding Nokia 6230I (o.a., en dat is mijn mobiel). Ik heb een DVD navagatiesysteenm af fabriek er op zitten.

De schoen past dus al voor de Nokia 6230i en die werkt ook al prima via de kabelaansluiting. Zover geen probleem.

Mijn vragen: Moet dat ook in Bluetooth kunnen? en: Wat is daarvan eigenlijk het voordeel?? Zie ik in display dan bijv. meer dan nu (nl: niets???). Of ander voordeel? Of maakt het niks uit?

Toelichting:

Het lukt mij namelijk nog niet volgens de handleiding (auto en mobiel) maar doe ik alles goed?

En: zit er eigenlijk 'automatisch' bluetooth op deze auto, als er een 'carkit' op zit voor het juiste type telefoon (Nokia 6230i staat op de carkit???). Of is dat een extra?

 

Ervaringen, ideeen welkom!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

wat je dan hebt is:

 

je Orginele Nokia carkit blijf je houden alleen De HOUDERzelf waar je je gsm in klikt die kun je eruithalen, en die dikke brede stekker eruit klikken uit je (basisstation) die vervang je door een Nokia Bluetooth stekker, klik je er precies weer vervolgens in, wat je overhoud is alleen een Knopje op je Dashboard, en je gsm in zak :wink:

 

rgyu0n.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

waarschijnlik Aftermarket..

 

Het laden valt tegen inderdaad, een richtprijs zou rond de 119 euris liggen dacht ik.

 

kan zijn dat ze op Ebay veel goedkoper zijn.

eigenlijk is het enigste voordeel dat je niet meer die houder ziet, voor de rest niet veel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

wat vw af fabriek levert is mij niet bekend maar meestal lopen de engineers daar een jaar of wat achter waar het navi en telefonie betreft. Nog nooit zoveel problemen gezien als met het koppelen van normaal verkrijgbare telefoons en een af-fabriek carkit (bmw, mercedes, audi, vw).

 

had zelf een 6310 met carkit en heb deze helaas omgeruild voor een 6230 met carkit (Nokia kit, bluetooth en houder).

 

Voordeel bluetooth: voor een kort ritje hoef je je telefoon niet steeds in en uit je zak te halen/in de houder te klikken. vooral met de nieuwe (pop port) houders is het allemaal nogal fragiel geworden. de oude carkit (5110 - 6310 serie) was een stuk beter. Die had ook een verbinding naar een buitenantenne terwijl deze nieuwe kit de antenne van het toestel blijft gebruiken. Ik voel me niet lekker bij die straling (en m'n radio ook niet) ondanks een antenne koppelaar die m.i. niks doet.

Nadeel bluetooth: je ziet je telefoon niet, en dus ook niet wie er belt. Opladen doet ie ook niet en ik ben ook regelmatig m'n telefoon kwijt. En als je zelf wilt bellen moet je toch weer op zoek naar je telefoon. Ik moet meestal gaan bellen nadat ik gebeld ben dus dan is het maar lastig.

 

nadeel houder: fragiel ding, moet ergens gemonteerd (ik had al gaten in m'n dash dus heb ik m maar op de standaardplek gezet) en met de 6230 is het net of je een zaklamp in je dashboard hebt gezet 's nachts. Echt shit in vergelijk met de 6310.

 

Als het weer warmer wordt ga ik m'n carkit weer wisselen, ik ga terug naar m'n 6310 met kit. Enige voordeel van de 6230 is z'n gewicht en formaat maar voor de rest vind ik het een onding. Te kleine toetsen, teveel menu's, te traag in reactie (dat is de 6310 ook in vergelijk met de 5110 maar goed) en de carkit, nou ja zie boven.

 

wel is het handig om een carkit extra te hebben, want ook die voor de 6310 kan kapot en ze zijn steeds moeilijker te krijgen.

 

ohja, tot slot: bluetooth problemen worden vaak 'opgelost' door de telefoonfabrikant door je een software update te laten doen (tegen betaling) bel een service point en vraag of het voor jouw specifieke (autotype, etc) gaat helpen. zo niet: niet betalen of heel weinig. Voor je het weet ben je vele euro's verder omdat ze 'het ook niet weten'. Net zo erg als met je auto uitlezen om te besluiten of ze je lampje kunnen vervangen of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok, weer voldoende duidelijk.

 

PassatVW heeft op het aangeboden forum nog een carkitje voor een 6310 te koop staan.

 

Denk dat ik toch maar een Sony-Ericcson aanschaf.

Onlangs in de Ibiza van mn broer een bluetooth carkit ingebouwd (origineel, géén Parrot). Super zo'n systeem, op kleur van je dashboard instelbaar!

 

ikenmijnkoisrbgnzb.jpg heeft m boven zn spiegel gemonteerd dit heeft persoonlijk niet mn voorkeur. Moeten mooiere plekken voor te vinden zijn in de Passat.

 

Dit was in de Ibiza... beetje onscherp.

img9658k9yx4ps.jpg

 

Geen schroefjes trouwens!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is wel een af-fabriek set: dat is nu wel een zeer stevige mobiel houder trouwens, die je er deels af kunt halen (meerdere voorzetstukken bij te koop denk ik voor verschillende merken). Als ik het zo lees (bedankt!) hou ik het gewoon op de houder..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Chrompassat....

 

Ik heb een 6310i met bijbehorende carkit, die kun je toch niet zo 123 op bluetooth overschakelen..... De nokia carkit is daar niet op voorbereid.

 

Volgens mij wel..

 

alleen bij Koud weer doet de Carkit het bij mij niet, nu zelfs ook niet :roll:

als ik de Telefoon erin klik krijg ik ook geen melding van Carkit of die logo :cry:

 

maja

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

de cark 91 heeft alleen een houder, geen bluetooth. er was destijds een andere met alleen bluetooth, maar geen houder.

voor de 6230 is er wel een combinatie van houder plus bluetooth.

 

maar het gaat hier niet om een nokia carkit, want die hebben geen afneembare houders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden