Ga naar inhoud
  • 0

Inhouden 1.9tdi 130pk avf


brandari

Vraag

Hallo heb volgende probleem met mijn passat hij houd in en weet niet wat de oorzaak kan zijn .

Reeds vervangen lMM ,Kabelboom ,Brandstoffilter.

Hij is ook uitgelezen maar geen fout kunnen vinden .

Auto trekt best nog goed alleen als die koud is dan stoter hij soms het is net of hij lucht binnenkrijg dat gebuurd een keer met koude motor en daarna dot hij het niet meer ,wat wel merkbaar is als ik vol gas intrap reageert hij veel later en de soepele gevoel weg is .Hij is iets stroef zal ik zeggen ,volgens mijn is een of andere sensor stuk maar welke . Misschien iemand idee .Of weet iemand een goeie garage rond Nijmegen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Jip, je mag bij mij best langs waaien is 20 minuten vanaf nijmegen, ben wel vanaf morgen ochtend 5.30 tm 9 maart op vakantie dus dat wordt ff wachten, of even bij marco langs, is ongeveer even ver rijden en die kan het ook wel.

 

succes ermee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Verstandigst is gewoon om uit te lezen denk ik ,er zijn veel dingen die er kunnen spelen zie ik .Mijn erg moet ook nog dichtgezet worden .Dus eerst ga ik hem uitlezen en dan dan die erg dicht .Alvast bedankt voor jullie meedenken en ik hou hier op de hoogte hoe het allemaal zich zal verlopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ga dadekijk even de auto uitlezen op evt. storingen en een logje maken

Neem aan dat kanaal 3 - 8 -11 voldoende is?

 

Update:

 

Auto uitgelezen en 1 fout gevonden:

 

1 Fault Found:

19561 - Valve for Intake Manifold Flap (N239): Open or Short to Ground

P3105 - 35-10 - - - Intermittent

 

En de log staat hier :

 

post-4299-1423823229,5657_thumb.jpg

 

Kan dit er iets mee te maken hebben: http://forums.tdiclub.com/showthread.php?t=28793

 

Laat maar horen wat jullie denken wat het kan zijn.?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hmmm ja.. buiten om de gekke turbodrukpiek bij 2500rpm ziet het wel goed uit naar mijn idee...

 

Eigenlijk zou je die groep 011 eens alleen moeten loggen, dan krijgen we iets meer data te zien van die turbodruk..

 

 

Wat betreft de fout:

 

nl

du Umschaltventil für Saugrohrklappe (N239)

en Intake Manifold Flap, change-over Valve (N239)

Extra info bij de foutcodes. Intermittent

 

 

De N239 klep is een klep welke in je luchttoevoercircuit zit (in de inlaatbuis, vlak bij de egr klep), naar wat ik begrepen heb staat deze open op het moment dat de motor draait en gaat deze dicht op het moment dat je de motor afzet. Hij zorgt er voor dat je motor als het ware smoort en niet 'nadieselt'. Blijft de klep open staan dan hoeft dat geen gevolgen te hebben, blijft deze dicht staan dan valt er niet mee te rijden. Het feit dat VAG-COM '31-00 Open or Short to Ground' aangeeft houdt in dat er in de aansturing [kennelijk elektrisch en niet pneumatisch] iets fout zit [open], short to ground: ligt aan massa [kortsluiting]].

Misschien moet je de bedrading en de zekeringen eens controleren. Misschien is het ook de klep zelf welke blijft hangen. Heb je je EGR nog open staan? Blijft deze open staan dan hoeft dat geen gevolgen te hebben, blijft deze dicht staan dan valt er niet mee te rijden. "Als de klep idd deel uitmaakt van het EGR-systeem dan gaat deze redenatie niet op. Blijft de klep openstaan en je EGR is niet afgesloten dan loop je de kans op "na-dieselen", blijft de klep dicht staan dan zou je het kunnen zien als een atlernatieve EGR-mod.

 

 

mda Gerrit Speek

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als die motor gechipt is dan is het wel heel erg behoudend.. een std AVF draait gevraagd 2350mbar, deze van jou 2478mbar max..

 

En een standaard JD chip gaat naar bijna 2600mbar gevraagde druk..

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden