Ga naar inhoud

WiWaaz

Members
  • Aantal items

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

5 Neutral

Profile Information

  • Plaats
    Nooitgedacht
  • Naam
    Wiebe Wijga

Recente bezoekers van dit profiel

49 profielweergaven
  1. Hoi allen! Voor zover ik op de (nieuwe) site kan zoeken, zie ik geen eerder topic over Van Vught Tuning (VVT) in Marum. Her en der wel wat hits in andere topics, maar geen specifiek topic. In mijn zoektocht naar een tuner was dit handig geweest. Dus wie weet is voor de volgende dit een handig topic. Deze week een afspraak gemaakt bij Van Vught Tuning in Marum. Ik kon zaterdagochtend terecht. Het kon dus mooi snel! Ik was er een kwartiertje eerder, maar men ging direct aan de slag. In de wachtruimte werd je wat te drinken aangeboden en ze gingen de auto op de rollenbank plaatsen. In mijn geval de rollenbank aan de zijkant. Er is ook nog een rollenbank die vanuit de wachtkamer zichtbaar was. Zodra de auto op de rollenbank stond, werd ik uitgenodigd om mee te kijken. De 2.0 TDI Passat van 8 jaar oud en 250.000km draaide toch mooi even 154 pk. En 341Nm koppel. Fabriek af zou dit rond de 140pk moeten zijn. Ik was dus al niet ontevreden! Vervolgens is het wel ruim een uur wachten. Dat kan prima in de nieuwe wachtruimte. Koffie en water etc. is beschikbaar. Je kunt dus meekijken bij een van de rollenbanken en je komt vanzelf in gesprek met de andere gasten. Om de hoek zit een toilet. Prima voor elkaar dus. Vervolgens werden we opnieuw uitgenodigd bij de rollenbank. Eerste beurt direct 186pk. Direct er na 182pk en 393Nm koppel. De tuner liet het hier niet bij en wilde kijken of er nog meer koppel uit te halen was. Hij liet het er dus niet zo maar bij en ging weer de computer in. Bij de nieuwe meting kwam 181 pk en 404Nm koppel er uit! Zeer blij mee. Met name het koppel merk je heel erg omdat deze ook bij een lager toerental al geleverd wordt. Vervolgens met een medewerker een testrit gemaakt om te kijken of alles naar tevredenheid was. En dat was het dus! Rotondes makkelijker in de 3de versnelling en vanuit de 6de versnelling een stuk makkelijker 'doortrekken'. Dit terwijl je daar met 150pk natuurlijk ook niet over te klagen hebt. Ook is de EGR nog weggeschreven op mijn verzoek. Kosten: €390,- Dus zeker een aanrader!
  2. WiWaaz

    Klachten bij wegrijden

    Dat is het dus. Ze zijn door @@jaap gemeten met de multimeter. 3 van de 4 kwamen boven de 2 Ohm uit volgens mij. Maar er brandt geen motormanagement lampje noch gaf de VCDS wat aan.
  3. WiWaaz

    Klachten bij wegrijden

    En dat doen ze door? motormanagement lampje? ander lampje? Of uitlezen via VCDS? Hoe dan ik, gloeiers zullen niet stuk zijn aangezien ik nergens een melding heb. Thanks!
  4. Haha! Ongetwijfeld. Toevallig een paar maanden geleden onderdelen van mijn spiegel moeten vervangen. Gedaan met onderdelen van de vrienden van Ali. En daar stond dit plaatje bij
  5. Zo ziet de opbouw van je spiegels er uit. Je moet dus in onderdelen los halen. Daarover staan genoeg video's op YouTube. Bijvoorbeeld:
  6. WiWaaz

    Klachten bij wegrijden

    @@Vdub excuus voor uitblijven van een antwoord. Had je reactie gemist. Dat lijkt wel enigszins uit te maken ja. Sowieso is er een update: Ik heb er de laatste periode minder last van! Of althans, dat geloof ik. Reden kan zijn dat de vrieskou verdwenen is. Of omdat ik een halve liter Wynn diesel cleaner bij de brandstof tank heb gegooid. Vermogen en verbruik lijken hetzelfde te blijven. Andere vraag: Via het forum kwam ik er achter dat JAAP letterlijk 4 straten verderop woont. Hij heeft dus even de VCDS er aan gehangen. 1 foutmelding voor de EGR gevonden, maar die wil ik toch laten wegschrijven. N.a.v. de klachten kreeg ik een tip over de gloeibougies. De VCDS gaf geen fouten, dus Jaap heeft nog even de multimeter er aan gehangen. De meting varieerde per bougie. Eentje was 2 en een andere meting was 6. De andere twee waren 4. Kan iemand aangeven of dit erg afwijkend is? Met draaiende motor gaven de verstuivers ongeveer gelijke waardes (welke ben ik vergeten). Kan ik hieruit concluderen dat ze in principe goed zijn? (of allemaal even slecht )
  7. LOUD, Ik heb een garage bij jou in de buurt waar ik vorig jaar voor ongeveer €900 de distributieset én grote beurt heb laten doen. Eind vorig jaar heb ik remmen voor laten doen met kleine beurt en was ik ongeveer €500 kwijt. Als je meer wilt weten, laat maar weten!
  8. WiWaaz

    Klachten bij wegrijden

    Hoi allen! Dagelijks het forum lezend en onlangs hulp van Alle ontvangen bij een RNS510 ben ik heel enthousiast over het forum. Nu heb ik echter een vraag die ik hier (nog) niet teruggevonden heb. Sinds ongeveer een week ervaar ik wat klachten bij het wegrijden. Deze klachten ervaar ik echter alleen 's ochtends (kou?) en maar kort. Met kort bedoel ik een paar minuten/kilometer. De klacht is dat de Passat (2011 2.0TDI, handgeschakeld) lijkt te 'bokken'. Als een soort automatisme schakel ik wel naar 2de en 3de versnelling. Maar gevoelsmatig, en qua geluid, lijkt het alsof ik in een te hoge versnelling zit. Dit is dus niet zo, hij trekt het prima en stottert niet. Het zou bij wijze van spreke kunnen zijn dat de rem hem tegenhoud. Ik zie echter geen warme remschijf die zou aangeven dat er wat aanloopt. Het geluid lijkt uit rechtsvoor te komen. Zoals gezegd; het is een paar minuten/km het geval en verder geen last. Ook in de sporadische file heb ik geen problemen in de 1/2/3de versnelling. Aan het eind van de werkdag ervaar ik ook geen klachten bij het wegrijden. Mijn boerenverstand legt dus een verband met kou... Ben heel benieuwd of jullie enig idee hebben!
  9. WiWaaz

    Bluetooth module defect

    Inmiddels heb ik een nieuwe module geplaatst. Betreft de 3C8037530E. Bellen gaat weer prima. Ook heb ik nu de mogelijkheid om muziek te streamen in de RNS510 via bluetooth. Dat werkte allemaal direct. Wat ik niet heb, en wat de module wel zou moeten kunnen, is WLAN/WIFI. Ook lees ik her en der wat over SMS berichten. Die functionaliteit lijk ik nog niet te hebben. Is dit iets wat nog ingesteld moet worden ergens? Of telefoon afhankelijk is?
  10. WiWaaz

    Losbreek kabel

    Toevallig vandaag ook net weer met aanhanger bezig geweest. Het oog voor de losbreekkabel is echt een lastige. Betreft ook de Westfalia. Daarom vandaag er voor gekozen om de karbijhaak te laten zitten. Als je een niet al te grote karbijnhaak neemt en wat geduld hebt is deze er wel in te krijgen. Ook is de trekhaak dan nog in te klappen.
  11. WiWaaz

    Passat B7

  12. WiWaaz

    Bluetooth module defect

    dank! Mooi om te lezen dat er een oplossing is Ik zoek al een tijdje op de bekende sites naar het type wat ik heb. Helaas nog geen resultaat. Voor nu heb ik een HT-5 besteld en wacht ik het resultaat daar van af.
  13. WiWaaz

    Bluetooth module defect

    Bedankt voor de snelle reactie! Ik was de genoemde module al tegen gekomen, maar daar staat bij: "Deze module is geschikt om uw huidige Novero HT-2, HT-3 of HT4 A B of C versie om te wisselen" Nou heb ik net de HT-4 D versie (volgens mij).Of ziet de D op de module niet op het type? Daarom betwijfel ik dus of die zo zal passen.
  14. WiWaaz

    Bluetooth module defect

    Hi! Naar aanleiding van mijn probleem al wat berichten op het forum er bij gehad. Veel hulp aan gehad, maar helaas nog geen oplossing. Daarom een account en een topic! Ik heb een VW Passat (B7) uit 2011, 2.0 TDI Highline. Vorig jaar februari gekocht. Daarin zit een RNS510 module. Met de mogelijkheid om de telefoon te koppelen via bluetooth. Bedienbaar via het stuur. Werkte allemaal top! Enige tijd geleden merkte ik al dat tijdens het rijden de koppeling met de mobiele telefoon weg viel. Soms koppelde die dan toch direct weer. Dit kreeg ik dan te zien in de MFA. Met goede bedoelingen de telefoon ontkoppeld/verwijderd. En daar ging het mis. Sindsdien kan ik geen telefoon meer koppelen. Op de MFA blijft het telefoonmenu hangen in 'Initialising phone...'. Héél soms gaat hij daar uit, soms kan ik dan 'search phone' selecteren. Nog sporadischer vindt hij dan ook de telefoon en krijg ik de pin om te koppelen. Uiteindelijk schiet ie altijd weer in 'Initialising phone...'. De module onder de bijrijdersstoel gereset (stekker er in en uit) en ook de ontkoppeling gedaan aan de kant van de RNS510. Maar helaas zonder definitief resultaat. Oftewel, er is iets stuk. Nu mijn vraag; wat vermoeden jullie? Tweede vraag: Mijn bluetooth module is Novero HT-4 met nummer 5NO-035-730-D. Ik krijg een beetje de indruk dat dat een afwijkend type is. Er zit bijvoorbeeld ook een paarse (antenne?) stekker bij. Deze kan ik vooralsnog nergens te koop vinden. Stel dat ik een vervangende module wil plaatsen, dan heeft plug&play de voorkeur. Is er een andere (upgrade) module die er zo in te klikken is? Zonder de hele kabelboom te moeten vervangen. ben benieuwd! Alvast bedankt!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden