Ga naar inhoud

Matthijs-b

Members+
  • Aantal items

    43
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

Matthijs-b won de laatste dag op januari 18

Matthijs-b had de meest gelikete inhoud!

Over Matthijs-b

Profile Information

  • Plaats
    Helmond
  • Naam
    Matthijs

Overige

  • Auto
    2008 Passat CC

Recente bezoekers van dit profiel

De recente bezoekers block is uitgeschakeld en zal niet meer getoond worden aan gebruikers.

Matthijs-b's Achievements

13

Community reputatie

  1. Opgelost. Complete waterpomp/thermostaathuis vervangen en blijft nu netjes 90°.
  2. Ja daar komen we nu dus op de harde manier achter. Maar goed al doende leert men weer iets hè. Ik hou jullie up to date!
  3. Thermostaat IN de waterpomp en die op de dsg. Morgen wordt de complete waterpomp vervangen op advies. Die nieuwe thermostaat zou in een slecht thermostaat huis kunnen blijven hangen.
  4. Mij is het volgende opgevallen bij mijn 2.0 TSI. De motor wordt niet snel warm tijdens het rijden. Stationair wordt ie 90°. Zodra ik ga rijden zakt ie naar 60° en daar gaat ie niet bovenuit. Tot ik weer stationair sta. Ik heb beide thermostaten (in waterpomp en op DSG) al vervangen maar het probleem doet zich nog voor. zou het de kvs temperatuur sensor kunnen zijn? Als beide thermostaten ok zijn dan zou het systeem toch gewoon warm moeten worden?
  5. En dat houdt in? Kan t nergens vinden.
  6. OPGELOST!! Grote grote dank aan Bonny. Het was de groene led van de Front Assist die de boosdoener was. Deze vervangen en nu geen mee knipperende leds meer. Echt een top binnenkomst zo op het forum met alle hulp van jullie.
  7. En dat vind ik super! Echt top hoe iedereen meedenkt. Hopelijk snel de oplossing!
  8. Top! Anders pb me even je 06? Is wat makkelijker via de app te bespreken denk ik.
  9. Lijkt idd op mijn probleem. Ik zag dat jij in Etten-Leur zit? Ik kan evt de teller demonteren. Zou jij hem dan kunnen controleren? Of heb je dan de hele auto nodig?
  10. Kan hem helaas geen pb sturen. Staat uit bij hem. Ik zal maandag eens even contact opnemen met een paar gespecialiseerde bedrijven. Eens vragen of zij me kunnen helpen. De boosdoener lijkt me toch de tellerbak nu gezien de diagnose.
  11. Oké ik zal even een duidelijk overzicht maken. Basis: het probleem doet zich voor als het pijltje (groene lampje) naar rechts in de teller gaat knipperen/branden. - Alle knipperlichten aangesloten zoals het hoort. -> cc en FA lampjes knipperen mee op normale maat (bij naar rechts en alarm lichten) - cruise control en/of FA aan tijdens het rijden. -> Het Cc lampje knippert dan heel lichtjes mee als ik rechts aan zet. Idem voor FA. Die brandt groen als deze aan staat maar ik zie heel lichtjes het oranje er tussendoor knipperen op de maat van het knipperlicht pijltje naar rechts. - 1 vd knipperlichten los leggen zodat ik een versnelde toon en knipper krijg. -> zowel de cc als FA lampjes gaan dan ook sneller knipperen. Ze gaan dus mee op de maat van het groene pijltje naar rechts. - (zie video) bij gesloten auto op de lock knop drukken (zodat de groene pijltjes in m’n teller ook 1x knipperen) -> de CC en FA lampjes knipperen dan ook 1x. Als ik tijdens het rijden op de cruise het knipperlicht naar rechts bedien heeft dit GEEN invloed op de werking van zowel CC als FA. Dus het probleem zit hem puur in de lampjes in de teller, niet in de werking vd systemen.
  12. Heb jij die eentje van een 2.0 TSI met MFD? Anders ben ik best bereid om evt verzenden te betalen. óf ik haal mijne eruit en stuur hem op naar ACtronics of een ander gespecialiseerd bedrijf. Massa kabel van de teller loopt deze onder het dashboard ergens naar de carrosserie? Lijkt me sterk dat die niet goed is want dan zou ik wel meer fouten hebben denk ik. Maar als het makkelijk te checken is. Ik heb het idee dat intern in de teller ergens een klein circuit kortgesloten is waardoor hij dit doet. Ook als de auto op slot staat en ik druk op op slot gaan die lampjes knipperen. Dan staan de rest vd modules uit dus lijkt het in de teller. Te zitten.
  13. Ze knipperen zoals het hoort. Ook in de auto zoals het hoort! Gewoon op de juiste maat. Ik heb toen alleen ontdekt dat toen ik 1 voor knipperlicht eruit haalde (en de teller dus in een snelle maat gaat tikken en knipperen) dat die cc en front assist lampjes dan ook sneller gaan knipperen. Vandaar dat het gelinkt lijkt IN de teller. Want die regelt het knipperen van de controle lampjes.
  14. Ik heb de teller aan de hand van dit probleem los gehad om te kijken of ik daar iets kon zien. Niet dus. Toen weer terug gebouwd. Het is dus niet zo dat dit probleem gekomen is na het losnemen van de teller.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden