Ga naar inhoud

passatnr4

Members
  • Aantal items

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Community reputatie

1 Neutral

Over passatnr4

  • Verjaardag 23-10-1983

Profile Information

  • Plaats
    Sittard
  • Naam
    Rick Maes

Recente bezoekers van dit profiel

112 profielweergaven
  1. passatnr4

    Mountune52 filter

    heb toch gekozen voor standaard K&N filter (33-3005). Wisselen is uiteraard fluitje van een cent. Dacht 6-8 schroeven los en weer vast. Voor mijn gevoel pakt ie iets soepeler op in het onderste bereik. meer/minder verbruik kan ik nu nog niets van zeggen na ca 100 km
  2. nog niet eerder gezien, maar bij mijn vorige Mazda kwam dat vaak voor. Ze noemden het een natuurlijk verschijnsel.....
  3. passatnr4

    Mountune52 filter

    Goedeavond, is er iemand die ervaring heeft met de Mountune52 X3 induction kit? https://www.mountune52.com/collections/mk8-passat-b8/products/x3-intake of de K&N 57S-9503 intake. Er staat bij de Mountune dat deze enkel voor de 2.0 tsi beschikbaar is, maar is de filterbehuizing van de 1.8 tsi en de 2.0 tsi niet hetzelfde? ook gezien de filters van K&N wel op beide zouden passen. Ik wil enkel meer vermogen eruit halen. beetje grom is niet echt, maar wil niet zo'n "fout" geluid eruit laten komen van open luchtfilter. Geeft zo'n kit echt (voelbaar) meer vermogen of is het zonde van het geld en kan er beter een goede chiptuner de auto onder handen nemen (ben in de zomer in Lochem ) VW Passat B8 Variant (3G5, CB5) (1598 - 1984 , 120 - 280 PK) 1.6 TDI, Bouwjaar 08.2014 - ..., 1598 ccm, 120 PK 1.8 TSI, Bouwjaar 02.2015 - ..., 1798 ccm, 180 PK 2.0 TDI, Bouwjaar 11.2014 - ..., 1968 ccm, 150 PK 2.0 TDI, Bouwjaar 07.2015 - ..., 1968 ccm, 184 PK 2.0 TDI, Bouwjaar 11.2014 - ..., 1968 ccm, 190 PK 2.0 TDI 4motion, Bouwjaar 02.2015 - ..., 1968 ccm, 150 PK 2.0 TDI 4motion, Bouwjaar 11.2014 - ..., 1968 ccm, 190 PK 2.0 TDI 4motion, Bouwjaar 08.2014 - ..., 1968 ccm, 240 PK 2.0 TSI, Bouwjaar 11.2018 - ..., 1984 ccm, 190 PK 2.0 TSI, Bouwjaar 02.2015 - ..., 1984 ccm, 220 PK 2.0 TSI 4motion, Bouwjaar 09.2018 - ..., 1984 ccm, 272 PK 2.0 TSI 4motion, Bouwjaar 05.2015 - ..., 1984 ccm, 280 PK
  4. Bij mij werkt carplay enkel wanneer ik hem in de usb poort stop naast de sigarettenaansteker en telefoonvakje. Wanneer ik hem in de armsteun insteek werkt de carplay bij mij niet.
  5. Iphone werkt toch met Carplay en Android met mirrorlink of ben ik hier verkeerd? Iphone 11 werkt hier met kabel in 09.2015 gewoon goed.
  6. passatnr4

    Discover Pro icm spotify

    Beste forumleden, Wellicht ben ik verwend door de vorige Pioneer navi met spotify ondersteuning, maar kan de Discover Pro ook Spotify draadloos ondersteunen? Wanneer ik mijn Iphone 11 (of eerder Iphone 8 ) via bluetooth verbind, kan ik deze muziek niet streamen. ik moet dan eerst op de telefoon spotify aan zetten en dan kan ik enkel nummers uit die in die playlist kiezen. Is er een mogelijkheid om ook tussen playlisten te switchen op de Discover Pro zelf? Het betreft passat uit 2015.
  7. passatnr4

    krakende wagens

    Laat ik het netjes zeggen, dealer hier in de buurt heb ik weinig vertrouwen meer in, auto is hiervoor al meerdere malen terug geweest zonder dat ze dit opgelost krijgen. Is dit ook bekend bij dealers in Duitsland? Hier in de buurt heeft 1 dealer een monopoly positie.
  8. passatnr4

    stuurverwarming retrofit

    beste forumleden, Ik ben in het bezit van een Passat B8 Business R uit 2015 met o.a. stoelverwarming voorin. Weet iemand of er het R-stuur (met platte onderzijde) is voorbereid voor stuurverwarming? Ik zie in Duitsland regelmatig de regelmodule voorbij komen waar ook stuurverwarming op zit. Kufatec kan een kabelset leveren, maar lees dat er o.a. een verwarmd stuurwiel en een "schleifring" nodig is. https://www.kufatec.com/de/komfort-nachruestungen/kabelsatz-beheizbares-lenkrad-lenkradheizung-fuer-vw-skoda-43696 Kosten voor de kabel vallen me mee, dus was eigenlijk benieuwd of iemand dit al eens heeft ingebouwd (of dat bijv hele stuur vernieuwd moet worden)
  9. je kunt het wel doen als je volwaardig reservewiel hebt. je moet dan alleen het piepschuim gedeelte waar je krik etc in zit eruit halen (zit met 2 pinnetjes vast). Ik heb de krik etc in een zak in het reservewiel gelegd. note voor gebruikers met zo'n rubberen mat: door de rand van de mat kun je deze niet naar beneden schuiven, in ieder geval met de hoge rand die ik heb (aftermarket) niet.
  10. passatnr4

    Discover Care

    Loopt discover care nog meer achter? ik vond de standaard kaarten (versie 11.07.2019) al ver achter liggen. Het lijkt alsof VW zeer oud kaartmateriaal hiervoor inkoopt. Zijn er mensen die ander kaartmateriaal hier overheen gezet hebben? Met o.a. RNS510 heb ik dit in het verleden wel gedaan.
  11. passatnr4

    Ervaringen OBDeleven

    ik heb me een obdeleven pro aangeschaft, eigenlijk makkelijker als ik van tevoren gedacht had. Direct start-stop systeem uitgeschakeld!
  12. De 1.8 zie je inderdaad bijna nooit, maar destijds was voor mijn vader juist de reden van de reputatie van de 1.4 TSI blokken om toch voor een 1.8 te gaan, hij heeft er geen moment spijt van gehad. Ik heb de auto van hem geërfd, ondanks dat ik er zuinig op ben zijn er toch een paar kleine modificaties die ik heb laten aanpassen en nog wil laten aanpassen. Doordat er zowel veel negatieve als positieve verhalen over de chiptuning van deze motor bekend zijn, laak ik deze toch maar origineel.
  13. denk dat veel mensen zich enkel focussen op de prijs en het aantal pk's die ze theoretisch eruit zouden krijgen. Een goede tuner kan binnen de normen een motor beter afstellen, maar de gebruiker kan dit alsnog flink verpesten door het ding af te trappen. Over JD lees ik veel goede berichten, VAG techniek is nog minder over te vinden. Ook ik oriënteer me over het chippen van de auto (Passat B8 1.8 180pk met DSG), maar twijfel nog altijd of ik het wel moet doen voor de levensduur/betrouwbaarheid van de motor. Mijn vader heeft eerder een passat (3B-model uit 1999) laten chippen van 90 naar 110pk en heeft hiermee 365.000km zonder problemen gereden. denk dat dit meer binnen de marge zit van de motor als van 180pk naar 240pk, vooral vanwege de DSG-automaat. Je ziet dat ze de DSG maar tot 330nm laten gaan i.p.v. 370nm of 350nm bij VAGtechniek na tunen van de bak. Denk zodoende dat er meer is om naar te kijken voor op de lange termijn als enkel de prijs
  14. passatnr4

    Navigatie update

    kaartmateriaal van VW is wel flink verouderd. de buitenring bij Parkstad staat er nog altijd niet op, terwijl Waze deze al meer dan een jaar ondersteund
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden