Ga naar inhoud

Marcus2000

Members
  • Aantal items

    8
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Marcus2000

  • Verjaardag 04-07-1958

Profile Information

  • Plaats
    Westervoort
  • Interests
    VW Passat, motorrijden, computers, hardlopen

Marcus2000's Achievements

0

Community reputatie

  1. Nu bijna vier weken verder, en nog steeds geen problemen. Hij heeft inmiddels ook al een keer meer dan een week stil gestaan (ja, zonde hé?) en start nog steeds als een zonnetje. verbruik is er dus niet (of amper). Het moet dus toch de accu zijn die niet goed was. De acculeverancier zou de oude testen, dus ik ga een dezer dagen eens bij hem langs om te horen waar het aan lag...
  2. Nou dat viel dus tegen, de accu (idd een Calcium accu) was bijna helemaal leeg. Na drie pogingen sloeg hij nog maar net aan.... Het ligt het dus niet aan stroomverbruik, of de accu was al te erg verzwakt. Ben direct maar naar de accuboer gereden en zowaar werd hij vervangen onder garantie en doet het nu nog steeds goed (na drie dagen). Maar het verhaal over de Calcium accu dat die alleen met een hogere spanning van 14,5 Volt vol(100%) te krijgen is en anders nooit volledig geladen wordt klopt volgens mij toch wel. er staat ook iets over een speciale lader: http://www.evin.nl/2008/interne%20links ... 0lader.htm en op: http://www.onderhoudslader.nl/nl/inform ... -nodig.php Ben trouwens wel benieuwd waarom bij jouw Passat ook nog de comfortmodule vervangen is.
  3. Het toeval wil dat ik de afgelopen weken hetzelfde probleem met mijn accu heb gehad en mijn achterklep ook niet meer met de afstandbediening te sluiten was. Volgens de dealer zou het stroomverbruik heel goed hierdoor veroorzaakt kunnen worden. De motor v.h. achterklepslot is inmiddels vervangen (€ 18,) en na enkele ritten van zelfs meer dan een uur zou hij weer vol moeten zitten..... Niet dus, gisterochtend weer bijna leeg(11,88V) en hij startte nog maar net. Vanochtend ook nog maar net genoeg stroom om te starten en vanmiddag aan het meten geweest. Eerst alle zekeringen gemeten waar 12 volt op staat en daarna deze er een voor een even uitgetrokken om een spanningsval te kunnen zien op de meter. De enige groep die reageerde was die van zekering 14 die de stroom levert voor de electrische raambediening en de draadloze portiervergrendeling. Ik heb deze er nu uitgelaten en de portieren met de sleutel afgesloten. Het alarm werkt nu ook niet volgens mij.. Nu even afwachten of de accuspanning morgen wel voldoende is gebleven, wordt vervolgd..... Ik las trouwens ook nog een topic over de nieuwe Calsium accu's die 14,5 volt van de dynamo moeten hebben om geladen te kunnen worden en ook de dynamo van mijn Passat levert maar 13.99 volt. Heb een half jaar geleden een nieuwe accu gemonteerd en weet niet wat voor type (onderhoudsvrije) accu dit is, maar het zou ook nog kunnen dat dit het euvel is. viewtopic.php?f=120&t=39062&p=433709&hilit=accu+loopt+leeg#p433709
  4. Ik heb al een tijdje last van olielekkage aan de achterzijde van mijn linker kleppendeksel, waarvan de olie op het uitlaatspruituk druppelt en zorgt voor behoorlijk wat stankoverlast. Inmiddels tot tweemaal toe het klepdeksel vervangen en de carterventilatie laten controleren, het vacuum is goed en er is dus ook geen sprake van overdruk onder het klepdeksel. Ook de slang van de carterventilatie is inmiddels vervangen, maar niets helpt . Inmiddels staat mijn "Passie" vandaag bij de VW dealer voor een grote beurt en ik werd gebeld door de garage dat deze "kleine" olielekkage een duur grapje gaat worden. Het zou de nokkenaskettingspanner zijn en dit gaat me € 1250, kosten. Dit laat ik dus nog niet uitvoeren. Heb op dit forum ergens gelezen dat deze lekkage goedkoper te verhelpen zou zijn. Er schijn een hulpstukje te zijn waarme het nokkenaslager gelicht kan worden en de pakking/keerring dan simpel vervangen kan worden. Wie helpt me verder ??
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden