Het probleem is inmiddels gevonden. Vraag niet hoe maar bij de eerste cilinder is er een klep compleet uitgeschoten en op de cilinderkop terecht gekomen met alle gevolgen van dien.
We gaan verder geen geld meer in de auto stoppen en gaan om ons heen kijken voor wat anders. Natuurlijk weer een Passat 😁
Heb het bovenste kapje los gehad en riem zat er nog. Voelde ook niet dat hij "los" zat. Hier was de gedachten ook al langs gekomen dat hij misschien versprongen is en niet meer op tijd staat.
Na vandaag wat dingen opnieuw bekeken te hebben lijkt het probleem toch in het blok zelf te zitten. We hebben de poelie rond proberen te draaien maar dit wil dus niet vandaar dat de startmotor hem ook niet rond krijgt. Hoe en wat er nou exact gebeurd is geen idee. Volgende week breng ik hem weg om te zien als er nog wat te doen is.
Accu zelf is wel goed. Heb deze afgelopen week om ook maar uit te sluiten laten testen. Heb inmiddels de relais doorgemeten en dat lijkt ook allemaal goed. Heb nu vakantie dus ook wat meer tijd om er verder in te duiken.
In de zoektocht naar de relais kwam ik tegen dat J710en J682 niet in de modellen met een start/stop systeem zitten. Als er start/stop op zit gaat het om J906 en J907 maar ben er nog niet helemaal achter waar die moeten zitten. Maar door het start/stop verhaal schoot mijn vriendin te binnen dat ze de week hiervoor ook een melding kreeg met het uitzetten van de auto dat er iets was met het start/stop. Zou er iets in dat systeem kunnen zitten wat dit veroorzaakt. Ik weet zo niet het dit systeem helemaal zit in de auto.
Startmotor zelf is inderdaad niks mis mee. Ondertussen zoveel mogelijk de kabels en aansluitingen nagelopen en schoongemaakt. Verbindingen meet ik geen rare waardes tussen. Morgen laat ik voor de zekerheid de accu nog testen. De dynamo zal ook nog iets kunnen zijn maar moet ik nog verder naar kijken. Als ik de fouten wis en de auto probeer te starten horen we 1 klik van de startmotor en gaat gelijk het lampje van de gloeibougies knipperen en het motorstoringslampje gaat weer branden. In de log komt dan alleen de melding van startmotor terug.
We gaan inderdaad eerst de massakabels etc. nalopen omdat het lijkt dat de startmotor niet genoeg kracht heeft om de motor rond te krijgen. Buiten de motor doet hij het wel gewoon.
passat.txt
Het volledige log. Bij de startmotor is een extra melding gekomen. Hier ga ik morgen even verder naar kijken als dat er echt wat mee te maken heeft is is gekomen omdat we aan aantal dingen geprobeerd hebben hij deze melding is geregistreerd.