Ga naar inhoud
  • 0

VAG-COM 409 of 805 of CAN Commander


Basta

Vraag

Heb pas een Passat B6 en wil een kabel aanschaffen om hem uit te kunnen lezen. Nu zit ik in dubio wat ik nu echt nodig heb. Volgens mij zijn de keuzes:

 

KKL CAN kabel + VAG-COM 409

Werkt volgens mij niet!

+/- 20 EUR

 

VAG K+ kabel + CAN Commander 1.4

Werkt niet met VAG-COM.

+/- 100 EUR

 

Micro-CAN kabel + VCDS (VAG-COM) 805

Werkt alleen met beperkte set auto's

+/- 250 EUR

 

HEX+CAN kabel + VCDS (VAG-COM) 805

+/- 350 EUR

 

Mijn concrete vragen zijn:

+ Is er geen mogelijkheid om de Passat B6 icm met VAG-COM 403?

+ Wat zijn de vesrchillen tussen CAN Commander en VCDS?

+ Is VCDS het extra geld waard?

 

Ik zou graag jullie ervaring willen weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt voor je reactie. Bij Ross-Tech hebben ze het (logisch) eigenlijk alleen maar over de laatste S/W versie (VCDS). Nou lijkt het me dat ik met de oude S/W ook wel uit de voeten kan. Ik begrijp dat ik hiervoor geen 'dongle' kabel voor nodig heb. Maar volgens mij werkt een KKL kabel ook niet. Daarom was mijn eerste vraag is er een mogelijkheid om de Passat 3C in combinatie met VAG-COM 403 te gebruiken?

 

Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met CAN commander? Volgens de verkoper kan het meer dan VAG-COm maar verkopers vertrouw ik al lang niet meer :wink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kent iemand deze kabel:

http://ucables.com/ref/CANBUS-USB6

 

Heb nogal een apart antwoord gekregen op mijn vragen:

Is this cable compatible with a Passat B6 (3C) from 2006?

yes, cable is compatible with that model. The software is provided with the cable as our cable is a compatible cable so it can no be used with the original software otherwise the cable will not work.

 

What software will be provided?

We provide the software with the device, so you can not use the original software just our software. The software is similar to the original, but its not the original its a compatible software so it does the things the original can do

 

Is there a user manual available?

No, we dont provide manuals with the cable, sorry.

 

Kortom ik koop een kabel die compatible is met mijn auto maar weet niet wat voor software er bij zit. De standaard software kan ik in ieder geval niet gebruiken.

 

Heeft iemand ervaring met deze Kabel, Software en/of Bedrijf?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Ik het in ieder geval niet proberen. Het zou wel eens mijn slechts uitgegeven 50 EUR kunnen worden. Toch maar even doorsparen voor een MicroCAN kabel.

 

Ik zou niet te snel oordelen over een zogenaamd "goedkope" kabel. In feite stelt zo'n kabel geen fluit voor.

Zie ook: viewtopic.php?f=126&t=26600

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden