Vrijdagavond kwam m'n vrouw en de kinderen me ophalen van Schiphol (zat een week voor cursus in Barcelona). Halverwege de terugweg (rond Utrecht) liep ineens de motortemperatuur snel op. Tevens werd het kouder in de auto...
Da's niet goed dacht ik. Ff gestop bij de Texaco langs de A12: geen lekkage, wel een fan op volle toeren, maar uitgaande slang van de radiator was koud.
Ben redelijk rustig doorgereden, was al 21:30 en kids achterin.
Temperatuur bleef rond de 110 à 115 staan.
Tussen Ede en Arnhem liep hij op tot over de 120. Pas bij 125(!) graden kwam er een waarschuwing op het dashboard.
Toch weer ff gestopt, maar geen verandering onder de kap.
Ben toen met nog lager tempo, tussen de 80 en 90, verder gereden. Temperatuur zakte wat naar rond de 110.
Ondertussen was het wel erg koud in de auto geworden, vrouw en kids hadden jas, sjaal om en ook nog een kleedje voor de jongste (3jaar).
Heb gewoon huis gehaald.
Volgende dag naar de dealer en daar werd geconstateerd dat de waterpomp het begeven had......
Heb nu een Golf Variant mee. Maandag wordt de pomp vervangen.
Vind het wel erg vlot (69.000Km). Garage was niet verbaast, kwam wel vaker voor.
Hij zei ook dat het helemaal geen punt was zoals ik de avond ervoor gereden had, het was buiten goed koud en het blok kan veel hebben als je maar niet veel vermogen vraagt gaf hij aan.
Vraag
Eric
Vrijdagavond kwam m'n vrouw en de kinderen me ophalen van Schiphol (zat een week voor cursus in Barcelona). Halverwege de terugweg (rond Utrecht) liep ineens de motortemperatuur snel op. Tevens werd het kouder in de auto...
Da's niet goed dacht ik. Ff gestop bij de Texaco langs de A12: geen lekkage, wel een fan op volle toeren, maar uitgaande slang van de radiator was koud.
Ben redelijk rustig doorgereden, was al 21:30 en kids achterin.
Temperatuur bleef rond de 110 à 115 staan.
Tussen Ede en Arnhem liep hij op tot over de 120. Pas bij 125(!) graden kwam er een waarschuwing op het dashboard.
Toch weer ff gestopt, maar geen verandering onder de kap.
Ben toen met nog lager tempo, tussen de 80 en 90, verder gereden. Temperatuur zakte wat naar rond de 110.
Ondertussen was het wel erg koud in de auto geworden, vrouw en kids hadden jas, sjaal om en ook nog een kleedje voor de jongste (3jaar).
Heb gewoon huis gehaald.
Volgende dag naar de dealer en daar werd geconstateerd dat de waterpomp het begeven had......
Heb nu een Golf Variant mee. Maandag wordt de pomp vervangen.
Vind het wel erg vlot (69.000Km). Garage was niet verbaast, kwam wel vaker voor.
Hij zei ook dat het helemaal geen punt was zoals ik de avond ervoor gereden had, het was buiten goed koud en het blok kan veel hebben als je maar niet veel vermogen vraagt gaf hij aan.
Link naar reactie
Delen op andere sites
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten