Ga naar inhoud
  • 0

Motor te heet en kachel koud (3C)


Eric

Vraag

Vrijdagavond kwam m'n vrouw en de kinderen me ophalen van Schiphol (zat een week voor cursus in Barcelona). Halverwege de terugweg (rond Utrecht) liep ineens de motortemperatuur snel op. Tevens werd het kouder in de auto... :(

Da's niet goed dacht ik. Ff gestop bij de Texaco langs de A12: geen lekkage, wel een fan op volle toeren, maar uitgaande slang van de radiator was koud.

Ben redelijk rustig doorgereden, was al 21:30 en kids achterin.

Temperatuur bleef rond de 110 à 115 staan.

Tussen Ede en Arnhem liep hij op tot over de 120. Pas bij 125(!) graden kwam er een waarschuwing op het dashboard.

Toch weer ff gestopt, maar geen verandering onder de kap.

Ben toen met nog lager tempo, tussen de 80 en 90, verder gereden. Temperatuur zakte wat naar rond de 110.

Ondertussen was het wel erg koud in de auto geworden, vrouw en kids hadden jas, sjaal om en ook nog een kleedje voor de jongste (3jaar).

Heb gewoon huis gehaald.

Volgende dag naar de dealer en daar werd geconstateerd dat de waterpomp het begeven had......

Heb nu een Golf Variant mee. Maandag wordt de pomp vervangen.

Vind het wel erg vlot (69.000Km). Garage was niet verbaast, kwam wel vaker voor.

Hij zei ook dat het helemaal geen punt was zoals ik de avond ervoor gereden had, het was buiten goed koud en het blok kan veel hebben als je maar niet veel vermogen vraagt gaf hij aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hi Eric,

 

Wel heel bijzionder allemaal. Ik heb(nog) geen klachten en/of opmerkingen. Tassap had ook in vrij kort tijd al wat problemen. Ben wel benieuwd wat we de komende 160K voor de kiezen krijgen. Ik dacht dat VW een degelijk product is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een vermelding waard in het topic "zwakke punten"?!

Dan ben je helaas meteen koploper met het melden van zwakke punten tbv een 3C.

Vind het wel erg vlot (69.000Km). Garage was niet verbaast, kwam wel vaker voor.

Als de garage het 'normaal' vindt, kun je m.i. wel spreken van een zwak punt :wink:

Maar komt dit alleen bij een specifiek motortype voor of wordt deze pomp voor alle 3C's gebruikt?

Ik zet 'm er in elk geval vast even in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Maar komt dit alleen bij een specifiek motortype voor of wordt deze pomp voor alle 3C's gebruikt?

Ik zet 'm er in elk geval vast even in.

 

In ieder geval in de PD motoren, maar gaat me niets verbazen als die waterpomp ook in andere types zit.

 

Heb hem trouwens vandaag weer opgehaald, wordt weer lekker warm IN de auto :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden