Ga naar inhoud
  • 0

Wat te gebruiken om speaker roosters vast te maken?


LED-Lightning

Vraag

Hoi!

 

Gisteren heb ik samen met iemand nieuwe speakers voor en achter geplaatst. Aan de achterkant in mijn Passat 3B was totaal geen audio voorbereiding (mocht zeker niets kosten ;-)), dus hebben we bekabeling moeten leggen van achter naar voor. Dit is prima gelukt.

 

Helemaal aan het einde kwamen we erachter dat in de achterdeuren geen 'roosters' zitten in de deur, het zijn gewoon dichte platen die op het oog op roosters lijken...

 

Deze hebben we uit de deurbekleding gehaald, nu moet ik dus eerst nog nieuwe roosters gaan halen en monteren, dat moet wel lukken.

 

Mijn vraag is, je moet deze roosters in de deur plaatsen en dan vastlijmen/kitten. Wat kun je het beste gebruiken om deze roosters in de deurbekleding te plaatsen? Kit of lijm, en wat voor soort?

 

Groetjes,

 

Ruben

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heej ,

 

ik heb recent de roosters voor vervangen omdat deze gebroken waren .

 

Ik heb de roosters eerst vastgezet met zo'n warme lijm ( hobby ) pistool , met van die ronde staven lijm .

 

D.w.z. aan de achterkant van het deurpaneel waar de pootjes van de rooster door de gaatjes komen heb ik wat van de snot in laten lopen , totdat het verzadigd was .

Ik heb daarna de pootjes van de roosters met een soldeerbout versmolten zoals het origineel ook zit .

 

Het zit nu perfect en rammelt niet .

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zelf heb ik de bijgeleverde ringetjes gebruikt om de roosters vast te zetten.

Rooster in paneel steken, eventjes netjes met een doek op de werkbank leggen tegen beschadiging.

Ringetje erop leggen en daarna voorzichtig kleine dopsleutel erover zetten, hamer pakken en met beleid aantikken.

Gaat in ieder geval wat minder stinken dan misbruik van een soldeerbout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmmm, ringetjes zaten er bij mij niet bijgeleverd. Ik heb geen soldeerbout in huis ( :!: ), dus ik heb heel voorzichtig een heel dun laagje secondenlijm rondom de pennetjes aangebracht en nadat ik de roostertjes in de panelen had geklikt nog eens rondom het pennetje. Voor zover ik kan zien zit alles stevig vast. Morgenochtend maar weer de deurpanelen terug erop! Ik ben wel blij dat ik de roosters zo snel heb, want zo zonder deurpanelen rondrijden is geen porem! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden