Ga naar inhoud
  • 0

remote kabel in isostekker voor aansturing versterker


mik-e

Vraag

Hey iedereen...

 

Ben inmiddels wat verder met het installeren van het geluid in de auto (niet echt veel tijd).. hoedenplank speakers hangen.. en zijn aangesloten op een lichte 4 kanaals versterker 600 watt....(hier komen ook nog 2 nieuwe speakers uit de voordeuren aangesloten.... op een aparte 2 kanaals versterker wil ik mijn subwoofer weer aansluiten zoals voorheen....nu komt mijn vraag .. in mijn vorige auto had ik de remote kabel rechtstreeks in de iso stekker geplugd en dat werkte super... (dus niet van het blauwe remote draadje afgetapt zoals ik nu heb wat dus te weinig voltage geeft om voor 2 versterkers remote aan te sturen) ik ben alleen vergeten in welk leeg plekje in de iso stekker die aangesloten kan worden...Ik heb geen metings apparatuur enz. dus vandaar dat ik het vraag.. want als hij er eenmaal in zit moet je dus ook weer een speciale tang hebben om het plugje eruit te krijgen.. en die heb ik helaas ook niet.. dus wil het in één keer goed doen......

 

KAN IEMAND MIJ HIERMEE HELPEN ???????

 

Of heeft iemand anders nog een beter makkelijker idee ????

 

Ik hoor het graag ... en alvast bedankt ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

domi 84 ik tap het nu af van een blauwe kabel uit isostekker A. dat schijnt ook een remote kabel te zijn.. waarvoor ???.. ik dacht antenne maar daar kan ik voor 2 versterkers aansturen niet genoeg van aftappen.. de verdeling is niet goed waardoor de 2e versterker niet aanslaat....

 

 

antonio... het is een onbekend merk klapscherm radio...hoezo dat dan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hmm, dat is raar. Opzich zou je wel 2 of 3 versterkers moeten kunnen schakelen met die remote. Maar met onbekende merk bedoel je goedkoop?

 

In ieder geval, je kunt met die remote kabel een relais aansturen welke 12 volt van een betere bron pakt. Je hebt immers 12 volt achterin liggen, mag geen probleem zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Normaal gesproken kan de remote control/antenne control zo'n 300 mA, voldoende om meerdere apparaten "remote" in te schakelen. (kleur: blauw-wit)

 

Helaas is er niet altijd een "vaste" plaats voor deze pen in de ISO-connector heb ik ondertussen bemerkt.

Vandaar dat sommige radio-fabrikanten de pen niet in de ISO-connector plaatsen en je zelf moet bepalen wat de juiste pen is.

 

Als je denkt dat inderdaad deze uitgang op jou radio te zwak is om als remote te dienen naar je versterkers (dat kan je eenvoudig meten met een spanningsmeter op je versterker-aansluiting, je moet iets meten van 11,2 volt of hoger), kan je eventueel een relais gebruiken met "lage excitatie", zoals;

http://www.conrad.nl/goto.php?artikel=504209

 

De blauw-witte draad hang je aan de relais-spoel (wel een diode gebruiken voor tegen-emk) en 1 kant van het wisselcontact met (bijv.) geschakelde 12-volt, en de andere kant met de remote naar je versterkers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Mike,

 

Als jouw radio alleen speelt als je contact aanstaat, kun je overwegen je rode + draad als remote te gebruiken.

Mijn Alpine 9882 heeft een speciale Remote uitsturing, dus nog buiten de El-Antenne om en hiermee stuur ik 3 versterkers aan.

 

In mijn Golf III is de versterker helemaal niet aangestuurd via de radio, maar via een gezekerde + draad die rechtstreeks naar de accu loopt en in het dashboard word onderbroken door een simpele schakelaar, zodat je versterker niet altijd hoeft te draaien als je radio aanstaat.

Zodat je ook nog eens een uurtje radio kunt luisteren zonder dat je motor hoeft te draaien omdat je versterker anders je accu leegtrekt.

 

mvg,

Roy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@domi 84

hahahaha met onbekend merk bedoelde ik inderdaad redelijk goedkoop.. goedkoop was t niet :-) dus met die remote zou hij het wel moeten kunnen aansturen... zou het kunnen dat het draadje niet genoeg contact maakt of te dun is om de versterkers aan te sturen ????

 

@midiman

helaas heb ik dus deze meet apparatuur niet .. anders had ik inderdaad kunnen meten zoals jij aangeeft... ik heb t een keer bij iemand van zo een inbouwstation gevraagd waar hij nog meer in kon... is alleen niet in de buurt... en het inbouw bedrijf in me stadje.. is helaas niet zo behulpzaam....poeieren je al snel af .. omdat ze het druk zouden hebben.. beetje jammer....

 

@ roy

ik zal het in gedachten houden.. van het weekend even kijken of het me lukt om goed aan te sluiten.. even vanaf voor af aan opnieuw aansluiten....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

JE kunt het draadje nog eens controleren en proberen of de versterkers wel aanspringen als ze niet allebei aangesloten zijn.

Maar waar ik op doelde, goedkoper spul laat het nog wel eens afweten als het op zulke dingen aankomt.

 

Wat je ook kunt doen en wat volgens mij al gezegd is hierboven: Is je remote kabel aansluiten aansluiten op de geschakelde plus die je radio van stroom voorziet. Dan gaan de versterkers aan als je de auto aan zet. Maar blijven ze ook aan als de radio uitstaat maar de auto wel aan. Maarja, hoevaak gebeurt dat nou? Niet op de constante plus!

 

Het is niet de beste oplossing maar makkelijker dan met een relais of schakelaar .

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Jongens ik heb zelfde probleem dat ik helemaal een vage blok heb! De remote zit aan rood/blauw een plus volgens mij aangezien het net een leger basis lijkt achterin! Als ik hem op de blauw/wit houd doet ie helemaal niks. Ik heb geen goedkope rotzooi maar een Pioneer DEH-P6000UB. Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@ Mike:

 

Heeft jouw versterker geen mogelijkheid om de remote vanaf je versterker door te koppelen naar een andere versterker.

Zelf heb ik een Audison LRx 6.9 (6 kanaals) versterker gehad (ook geen goedkope versterker) en deze had de mogelijkheid om het remote signaal door te geven naar een volgende versterker, zonder daar de radio extra mee te belasten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden