Ga naar inhoud
  • 0

slecht starten


tailman

Vraag

hey,

 

vanmorgen startte de auto heel slecht, ik schrok er wel van want ik heb dat nog nooit gehad met deze auto. auto heeft 3 dagen stil gestaan in de garage. ik wou hem starten maar het was net of hij verzopen was...naa aantal keren proberen startte hij eindelijk en liet een flinke benzine damp achter in de garage. iemand een idee wat dat kan zijn??

 

eric

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kan zijn dat de terugslagklep bij de benzinepomp niet helemaal goed meer sluit waardoor de benzinedruk na een paar dagen geheel wegvalt en de motor daardoor pas na een paar omwentelingen start.

 

Ik heb dit ook een keer gehad, bleek dat de o-ring van de benzinedrukregelaar (op de rail bovenop het inlaatspruitstuk) een klein scheurtje had. Wat dan hielp om sneller te starten was een korte start, van contact af en opnieuw starten, dan sloeg de motor gelijk aan.

 

Andere mogelijke oorzaak is een lekke o-ring van een injector of een defecte (hangende) injector.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hou het in de gaten, dus gebruik hem even een paar dagen niet, start ie weer slecht, controleer dan die ring, wat je ook kunt proberen is een paar keer 'voorgloeien' zeg maar.. dus even een paar keer op contact om de pomp brandstof aan te laten voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden