Ga naar inhoud
  • 0

Comfort bij 18" en -3cm Eibach Pro kit?


Lange

Vraag

Hallo allemaal,

 

Aankomende zomer wil ik 18" (225/40R18) velgen onder mijn Passat 3BG leggen en ben het helemaal eens met het feit dat verlaging een logische volgende stap is (tenzij je liever in een "Land Rover" wil blijven rijden :)).

 

Ik heb inmiddels veel tips in diverse topics m.bt. aanbevolen schroefsets, veren e.d. gelezen, maar ik lees nog niet veel details over het comfort. Aan schroefsets wil ik niet beginnen, dus overweeg alleen montage van Eibach Pro veren waardoor de Passat 3cm naar beneden gaat.

 

Wie kan er iets meer vertellen over m.n. rijcomfort bij volle belading? Zo nu en dan heb ik nl. 3 man op de achterbank zitten ivm carpoolen en tijdens vakantie prop ik de auto vol + 580l dakkoffer op het dak. Kunnen dergelijke veren dat aan met 18" of wordt het zeuren in de wielkasten en over verkeersdrempels?

 

Alvast bedankt voor reacties!

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik hen gereden met mijn 3BG met 19 inch en eibach veren -3,5 cm ongeveer. Nou dat ging prima!

Ook de reis naar Denemarken Volledig beladen tot het dak vol. Geen probleem hoor en ligt een stuk beter op de eg. Ook over het comfort kan ik niets anders zeggen dat het goed was.

Mijn vrouw roept nu zelfs wanneer de 3c verlaagd wordt (wel maar 3cm max :-( ) want hij ligt als een zak hooi op de weg.

 

Je moet het gewoon doen. Je krijgt er geen spijt van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

hallo

 

ik heb ook 18' nieuwe type s8 onder liggen

die van mij is 4 cm verlaagd.

met vakantie heb ik een caravan achter en heb nergens last van

comfortabel is hij wel maar iets minder dan orginele veren

een voordeel met verlagen vind ik dat de auto niet zo ver naar beneden zakt met orginele veren wel

en wielkasten heb ik geen last van

mvg dennis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb onder mijn passat 3bg 19" liggen met een eibach pro street s schroefset. voor ligt de auto op zijn laagst achter zou hij nog een stukje kunnen zakken. :roll:

ik rijd wel eens met de auto vol beladen met mensen en dan bedoel ik 3 achter en 2 voor. Gaat prima en het comfort wordt naar mijn mening niet minder dan wanneer hij niet beladen is... ja je voelt hier en daar een putje en, ja je voelt het als je over klinkers rijd maar dat voel je ook wanneer je het bij alleen verlagingsveren houdt.

Kortom zoals Ruben al zegt comfort is een kwestie van: 'wat vind ik acceptabel'

 

Ik zou gewoon de pro kit eronder vliegen en genieten van een niet alleen mooier ogende, maar ook nog een beter rijdende Passat

 

Succes met je keus in iedergeval!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je een verlaging set wilt hebben met het meeste behoud van comfort dan is de KW street comfort set (schroefset) DE set om aan te schaffen. Enige nadeel van de set is de prijs, zeker als je de vergelijking maakt met alleen verlagen met veren. De set kost het bijna het dubbele van een vaste set. Dat is een boel geld, maar je krijgt er ook 2 belangrijke zaken voor terug: je kunt de hardheid van de demping instellen en je kunt de auto op de gewenste hoogte zetten.

 

Een Passat rijdt nog steeds heel erg comfortabel met een sportset (veren en dempers). Dat heeft te maken met de relatief slappe carroserie van de auto; die zorgt nog voor beweging in de auto zelf en vangt als het ware de klappen een beetje op. Ik zou in elk geval niet gaan voor verlaging met veren alleen. De dempers zijn simpelweg niet berekend op die stand en het rijgedrag en duurzaamheid is er dan ook naar.

 

Nadeel van de wielen is de toename in gewicht en de gevoeligheid voor spoorvorming. Door het gewicht bonken de wielen bij korte riggels en klinkerwegen en door de toegenomen spoorbreedte trekt de auto meer in het stuur, bijvoorbeeld tijdens het inhalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Als je een verlaging set wilt hebben met het meeste behoud van comfort dan is de KW street comfort set (schroefset) DE set om aan te schaffen. Enige nadeel van de set is de prijs, zeker als je de vergelijking maakt met alleen verlagen met veren. De set kost het bijna het dubbele van een vaste set. Dat is een boel geld, maar je krijgt er ook 2 belangrijke zaken voor terug: je kunt de hardheid van de demping instellen en je kunt de auto op de gewenste hoogte zetten.

 

Een Passat rijdt nog steeds heel erg comfortabel met een sportset (veren en dempers). Dat heeft te maken met de relatief slappe carroserie van de auto; die zorgt nog voor beweging in de auto zelf en vangt als het ware de klappen een beetje op. Ik zou in elk geval niet gaan voor verlaging met veren alleen. De dempers zijn simpelweg niet berekend op die stand en het rijgedrag en duurzaamheid is er dan ook naar.

 

Nadeel van de wielen is de toename in gewicht en de gevoeligheid voor spoorvorming. Door het gewicht bonken de wielen bij korte riggels en klinkerwegen en door de toegenomen spoorbreedte trekt de auto meer in het stuur, bijvoorbeeld tijdens het inhalen.

 

Alleen jammer dat je steeds alles moet loshalen om de hardheid in te stellen. Zo blijf je ook uitlijnen naar mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Alleen jammer dat je steeds alles moet loshalen om de hardheid in te stellen. Zo blijf je ook uitlijnen naar mijn mening.

 

Ja, je moet het onderstel los hebben. Dat is 5 bouten en 2 moeren per kant en kost ongeveer één uur per kant. Je krijgt er een handigheidje in. Maar ja, ik vindt het leuk om aan de auto te sleutelen, net zoals anderen uren bezig kunnen zijn met poetsen.

 

Overigens, opnieuw uitlijnen hoeft niet, je hoeft alleen de bovenste armen los te hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
niet helemaal met je eens Marcel

Koni sportkit zit hier mi nog tussen

 

Is comfortabeler dan KW set en bij halve slag meer dan standaard instelling strakker dan sportline onderstel

 

Ik moet bekennen dat ik nog niet met de koni set heb gereden Jeroen, dus ik kan daar geen verschil in maken.

Heb je ooit gereden met de street comfort set? Daar zit veel verschil in met een vaste KW set, die is harder gedempt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden