Ga naar inhoud
  • 0

Elect. inklapbare spiegels werken niet?


Antera

Vraag

Hallo,

 

Een maatje van me heeft een passat V5 gekocht met alle opties. Ook bevinden zich aan de auto electrische spiegels. Ook het knopje van de spiegels hebben we gevonden en geprobeerd. Maar nu komt het. De spiegels klappen niet in als je hem op de stand zet voor eht inklappen van de spiegels. Is hier een speciale handeling nodig om dit te verzorgen of werkt dit echt niet.

 

Hebben voorzichting geprobeerd de spiegel handmatig naar binnen te klappen maar voelen de nodige weerstand wat mij erop duid dat hier inderdaad wel de juiste spiegels op zitten.

 

Kan iemand mij hier meer duidelijkheid over geven of een tip om dit te testen of te zien? en welke zekering zitten deze op want het leeslampje enzo blijkt ook niet te werken. heeft dit misschien met elkaar te maken?

 

Ik hoor het graag zouden er enorm mee geholpen zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoi Mark,

 

Hoe zeker weet je of deze spiegels ook erop zitten? Ziet het namelijk nog al eens dat er een knopje voor het inklappen aanwezig is, en er dan gezegd wordt dat er inklapbare spiegels aanwezig zijn. Soms bewust, soms door onwetendheid. (spiegel verstelling knop is niet meer te koop zonder inklap-symbool)

 

Verder is dit best geavanceerd aangestuurd indien het origineel is, en is dit naar mijn weten niet apart afgezekerd. Wellicht dat uitlezen met vag-com dus uitkomst kan bieden. Daarmee kan je (dacht ik) in ieder geval checken of de schakelaar in orde is.

 

Flinke weerstand bieden ze overigens wel inderdaad. Maar de inklapbare knappen op een bepaald punt los uit het inklapmechanisme en zijn dan vrij losjes te bewegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo Kenny

 

Ik nam aan dat ze erop zitten eigenlijk vanwege de knop inderdaad die erop zit en de weerstand die de spiegels hebben. Normale spiegels hebben een stuk minder weerstand en klappen wel in . deze lijken me toch te veel weerstand hebben voor normale spiegels.

 

Mar hoe werkt het normaal op die stand zetten en dan klappen de spiegels in en moet de auto dan op contact staan of maakt dat niet uit

 

En kan ik het eventueel meten en waarop? als iemand een schema heeft zou ik al een heel eind zijn

 

dank je wel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Durf ik niet te zeggen, vermoedelijk op contact inderdaad.

 

Schakelaar is inderdaad zo'n twijfelgeval. Probleem is dat die joysticks vaak afbreken. Als je dan een nieuwe besteld krijg je automatisch eentje met inklapsymbool omdat ie zonder niet meer leverbaar is.

 

Makkelijkste manier om zekerheid te krijgen is om even de spiegelkap eraf te trekken. Onderin zitten rubber dopjes, ik dacht dat je middels een schroevendraaiertje via deze gaten de veertjes naar achteren kon klikken om de kap te kunnen verwijderen.

 

Ik meen mij te herinneren dat de niet inklapbare spiegels evenveel weerstand hebben bij handmatig klappen. Van begin tot eind dan wel. De elektrisch inklapbare klikt na een paar centimeter uit het mechanisme, en is dan heel soepeltjes op en neer te bewegen. (tot je hem weer in het mechanisme klikt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden