Ga naar inhoud
  • 0

Achterklep wil soms niet meer open


nicom

Vraag

Hallo,

Ik ben nieuw hier op het forum. Na een aantal maanden alleen maar onderwerpen te hebben gelezen wil ik nu een vraag stellen. Ik heb een passat 3C sedan 1.9 tdi uit juni 2005, 103000 km op de teller.

Sinds vandaag heb ik een probleem met de achterklep. Deze is soms niet meer te openen. Alleen ontgrendelen via de noodontgrendeling in de kofferbak is dan de oplossing om hem te openen. Als ik de noodontgrending moet gebruiken, brandt ook het kofferdeksel open symbool op het display. Tevens is de verlichting in de kofferruimte dan aan. Het sluiten van de achterklep gaat vervolgens moeilijk maar is dan wel weer een paar keer te openen via de normale manier.

Het lijkt alsof de sensor die moet aangeven dat de achterklep dicht zit niet goed meer functioneert. Iemand eerder tegen dit probleem aangelopen? Is dit zelf op te lossen?

 

Alvast bedankt voor jullie suggesties.

 

Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Heb geen 3C maar een 3BG en heb ook een dergelijk probleem gehad. Na het schoon maken van de schakelaar was het probleem opgelost.

 

Zie dit draadje: http://www.passatclub.nl/viewtopic.php?f=111&t=20157&p=106034&hilit=achterklep+ab+niet+open&sid=11e0786e0c08968b74aecbb9232e29dc&sid=11e0786e0c08968b74aecbb9232e29dc#p106034

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden