Ga naar inhoud

Ad Blue


JH

Aanbevolen berichten

Zag net bij Wheels op RTL7 de Passat Blue motion II. 143PK diesel met een uitstoot van 109gr. Wat mede mogelijk gemaakt wordt door het toevoegen van Ad blue. Ad blue wordt al langer gebruikt bij vrachtwagens. Het wordt toegevoegd aan de brandstof.

 

Kan dit ook toegepast worden bij ''normale'' diesels? Wat houd Ad blue eigenlijk in?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wikipedia[/url]":14okbbmh]AdBlue is een 32,5% oplossing van ureum in gedemineraliseerd water, die gebruikt wordt als bijvoeging bij bijvoorbeeld vrachtwagens die diesel gebruiken, om ze schoner te laten rijden.

 

AdBlue wordt in een afzonderlijke tank op de vrachtwagens meegenomen. Het middel wordt in de hete uitlaatgassen ingespoten vóór een speciale katalysator. De bij de verbranding gevormde stikstofoxiden worden omgezet in elementair stikstof en water. Het verbruik van AdBlue is 3-5% van het dieselverbruik.

 

Door AdBlue toevoeging wordt het mogelijk dat dieselmotoren voldoen aan de in 2005 ingevoerde Euro IV-norm en de toekomstige Euro V-norm.

Dus of je moet een apart tankje + menginstallatie inbouwen, of je moet bij iedere tankbeurt zelf bijmengen.

Of voor personenauto's een mengsysteem verkrijgbaar is weet ik niet, ik vermoed eigenlijk van niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wikipedia[/url]":31ekv6q9]AdBlue is een 32,5% oplossing van ureum in gedemineraliseerd water, die gebruikt wordt als bijvoeging bij bijvoorbeeld vrachtwagens die diesel gebruiken, om ze schoner te laten rijden.

 

AdBlue wordt in een afzonderlijke tank op de vrachtwagens meegenomen. Het middel wordt in de hete uitlaatgassen ingespoten vóór een speciale katalysator. De bij de verbranding gevormde stikstofoxiden worden omgezet in elementair stikstof en water. Het verbruik van AdBlue is 3-5% van het dieselverbruik.

 

Door AdBlue toevoeging wordt het mogelijk dat dieselmotoren voldoen aan de in 2005 ingevoerde Euro IV-norm en de toekomstige Euro V-norm.

Dus of je moet een apart tankje + menginstallatie inbouwen, of je moet bij iedere tankbeurt zelf bijmengen.

Of voor personenauto's een mengsysteem verkrijgbaar is weet ik niet, ik vermoed eigenlijk van niet...

 

Dat spul in je tank kieperen is NIET de bedoeling................(ingespoten in de hete uitlaat gassen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden