Ga naar inhoud
  • 0

vr5 stotterd stationair


dafreak

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

bij de garage zeggen dat ze hem hebben uitgelezen maar niets kunnen vinden!!!!!!!!! maar heb een tip gekregen dat het aan de bezine kan liggen, dus ik ga er een voll tank shell V-power in gooien en dan merk ik het wel....hou jullie op de hoogte.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
bij de garage zeggen dat ze hem hebben uitgelezen maar niets kunnen vinden!!!!!!!!! maar heb een tip gekregen dat het aan de bezine kan liggen, dus ik ga er een voll tank shell V-power in gooien en dan merk ik het wel....hou jullie op de hoogte.......

 

 

........................EN TOEN?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is onzin vpower bestond nog niet toen de 3b uitkwam dus dat gaat niet op..

 

 

bij de garage zeggen dat ze hem hebben uitgelezen maar niets kunnen vinden!!!!!!!!! maar heb een tip gekregen dat het aan de bezine kan liggen, dus ik ga er een voll tank shell V-power in gooien en dan merk ik het wel....hou jullie op de hoogte.......
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Dit is onzin vpower bestond nog niet toen de 3b uitkwam dus dat gaat niet op..

 

 

bij de garage zeggen dat ze hem hebben uitgelezen maar niets kunnen vinden!!!!!!!!! maar heb een tip gekregen dat het aan de bezine kan liggen, dus ik ga er een voll tank shell V-power in gooien en dan merk ik het wel....hou jullie op de hoogte.......

 

 

Alain.... het was een bericht van 09 Mei 2010, 18:42 .... dus ik denk dat de Vpower z'n oren is uitgekomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sorry guys tis weer even geleden maar het lag dus niet aan de benzine......duh........het lag aan mijn distributieketting!!!!!!!!!! Dit was dusdanig uitgerekt dat mijn motor niet meer optijd stond. Heb het laten vervangen en zo ook alle dingen die met tegen kwam, waterpomp, spanrollen, V-snaar e.d.

 

Rijd nu weer toppie, moest vorige week 4 draagarmen vervangen dus weer sleutelen.........maar rijd nu weer geweldig. Heb er gelijk chrome dakrails opgezet en nu gaan we voor een schroefset en dna is het geld weer op....

 

bedankt voor de reacties.

 

gr Walter

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

poe poe, dan heb je toch een jaartje af en toe irritaties gehad toch zeker....

 

Wat ik met jullie wilde delen over aantal 'vage' berichten m.b.t. dat slechte lopen "af en toe" is dat en de V5 een automatische kettingspanner heeft, die 'op druk moet komen' alvorens hij het 'slappe deel' van de distributieketting op spanning heeft.

Ik kan me voorstellen dat bij vervuilde/ oude motorolie de kettingspanner wellicht niet snel op druk kan komen ( de pomp zit teslotte onderin) en daardoor de distributieketting niet op de juiste spanning staat...dit kan lijkt mij ook leiden tot genoemde problemen....."af en toe" ... totdat de distributieketting zo ver uitgelubbert is, dat het probleem continu aanwezig is. ( en dan ook wel met VAGCOM uitleesbaar is)

( ervan uitgaande dat gasklephuis schoon en in basisstand/ bougies, kabels, bobines/ benzinefilter nieuw/ nieuwe olie / LMM gechecked/ vacuumsysteem gecheked etc. etc. is)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja inderdaad een jaartje klote gereden dat dit dan dat dan af en toe.....maar zo is het wel zelfs bij de dealer stonden ze voor een raadsel. Er stonden zelfs alle monteurs of monteuren rond mijn auto omdat ze niet wisten waar ze het zoeken moesten. Dan maar met de VAGCOM al rijdend uitlezen en toen kwam het eruit of de toerentalsensor of de ketting. Beide zijn vervangen en klaar is mijn passat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bij welke dealer was je dan? Oss of DenBosch, ik weet dat ze hier in oss niet al te snugger zijn (wellicht in den bosch ook niet, zelfde bedrijf)

 

Helaas zijn het nogal veel dingen bij de vr5 ongeveer dezelfde klachten kunnen veroorzaken en waar je vaak met uitlezen niet achter kan komen. Dus 1 voor 1 vervangen. Had ik laatst ook, lambda sensor-> geen oplossing, lmm -> opgelost, na 150 km nog ergere problemen: stekker van gasklephuis ietjes losgetrild (gelukkig zelf achter gekomen voor rare reparaties)

Nu wat kleine stationair probleempjes, maar daar begin ik pas aan als mijn uitleeskabel binnen is, kan ik die kosten vast besparen (aangezien er ook alweer een rits storingen te verhelpen zijn qua comfort.... :s )

 

Na 3,5 jaar probleemloos met een gare golf 3 2.0 van 16 jaar oud en >280.000km te hebben rondgereden, valt het nu wel tegen om in een veel luxere 4 jaar jongere en 100000km minder km's passat rond te rijden met het ene probleem na het andere.

Maar áls hij rijdt, rijdt hij ook goed ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

als de stekker van je gasklephuis los is geweest kan het maar zo zijn dat je het gasklephuis weer in basisstand moet zetten he. zie Vdub z'n uitgebreide uitleg over gasklephuis in basisstand zetten met VagCom en je nwe kabeltje .

gr, erwin

 

ps comfortstoringen is Jasper ( moderator ) wel in thuis

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ja inderdaad. Waarschijnlijk is de kabel deze week binnen. Dus dan even in de basisstand zetten.

Ik heb een paar deursloten met de bekende storingen en nog wat andere kleine dingen. Volgend weekend maar eens hobbiën.

 

En dan in de zomer waarschijnlijk de grote kettingtransplantatie. Heb ik nou al (geen) zin in...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden