Ga naar inhoud

18 inch


marcels

Aanbevolen berichten

ik ben aan het twijfelen zal ik 17 inch nemen of 18 inch er zit op dit moment gewoon standaard staal met wieldop :cry: onder ik rij vrij veel snelweg (daarom de diesel) maar ik heb wel een kleine meid en het moet nog wel een redelijke gezins auto blijven ik wil hem eigenlijk niet verlagen eigenlijk wil ik van degen horen die eerst standaard wielen eronder had en daarna overgestapt is naar 17 of 18 inch wat juliie ervaring hier mee is thx :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je een VW sportonderstel ?

 

Mijn mening. Belangrijkste afweging is de ruimte wielkast - band in verhouding tot de 'wang' van de band:

 

Origineel onderstel: 16 inch

Sportonderstel: 17 inch

30mm verlaging: 18 inch

 

Maar eigenlijk vraag je naar het comfort..

 

Ik heb het idee dat het nog wel meevalt. Het meeste verlies je wanneer je een auto gaat verlagen. Verschil tussen 17 en 18 inch zal dan meevallen..

 

Als je veel kilometers maakt, zou je ook de aanschafprijs van een band kunnen meenemen in je afweging. Comfort voor je portemonnee..

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij dus met een sportonderstel en heb er 17" inch onder liggen.

Aangezien ik hiervoor een auto reed met 18" inch, merk ik nu wel degelijk een verschil in comfort.

Omdat ik een paar keer per jaar naar Zweden afreis, heb ik op dergelijke ritten wel behoefte aan comfort ( 2000km)

De combinatie sportonderstel en 17" inch voldoet mij uitstekend!

De wagen staat mooi laag (tuurlijk, kan altijd lager) en het comfort is uitstekend te noemen

 

Gr. Johan

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar het is toch zo dat met hoe groter je velg hoe platter de band hoe meer je de putten hobbels enz enz voelt in je auto ik heb een comfortline ofzo uit 99 (variant) dus ik denk dat het onderstel gewoon standaard is en de ruimte in de wiel kast maakt toch niet uit of heeft de wang van de band met de breedte te maken ik blijf toch de zelfde hoogte van wielen houden alleen minder plattebanden maar wel breder :D verlagen is dan niet echt nodig

thx voor de rea

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je veel snelweg rijdt lever je niet veel comfort in met 17" of 18". Dat je het comfort mist merk je pas bij een klinkerweg of drempels. Omdat je banden platter zijn is het allemaal wat gevoeliger.

 

Als je niet verlaagd, blijft je wielkast ruimte bij 15, 16, 17, 18, 19" in principe hetzelfde. Dus je veercomfort van je vering blijft hetzelfde.

Als je wel verlaagd, wordt je wegligging beter. Maar je levert meer comfort in dan 17"/18" niet verlaagd.

 

Overigens vind ik persoonlijk dat er tussen 17" en 18" weinig verschil zit in comfort(verlies).

 

Dus als je alleen 17"/18" neemt, dan lever je alleen comfort in, door plattere banden.

Als je daarbij nog gaat verlagen, ga je ook wat stugger veren en minder ruimte in je wielkasten.. dus lever je daar ook comfort in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar het is toch zo dat met hoe groter je velg hoe platter de band hoe meer je de putten hobbels enz enz voelt in je auto ik heb een comfortline ofzo uit 99 (variant) dus ik denk dat het onderstel gewoon standaard is en de ruimte in de wiel kast maakt toch niet uit of heeft de wang van de band met de breedte te maken ik blijf toch de zelfde hoogte van wielen houden alleen minder plattebanden maar wel breder :D verlagen is dan niet echt nodig

thx voor de rea

 

Huh? Dus je wilt op 17"/18" velg een band nemen met een hoge wang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

maar het is toch zo dat met hoe groter je velg hoe platter de band hoe meer je de putten hobbels enz enz voelt in je auto ik heb een comfortline ofzo uit 99 (variant) dus ik denk dat het onderstel gewoon standaard is en de ruimte in de wiel kast maakt toch niet uit of heeft de wang van de band met de breedte te maken ik blijf toch de zelfde hoogte van wielen houden alleen minder plattebanden maar wel breder :D verlagen is dan niet echt nodig

thx voor de rea

 

Klopt.. Maar mijn reactie was tweeledig. 'Looks' en 'Comfort'. Dat gedeelte betrof het 'looks' gedeelte. Ga eens kijken naar een Passat zonder verlaging met 18 inch eronder. Hele grote velg, plat bandje en veel ruimte tussen band en velg. Dat ziet er niet uit..

 

Vind ik..

 

;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus eigenlijk valt verlies van comfort wel mee op snelweg dan en met 18 inch is het een raar gezicht als je hem niet verlaagt maar de maat van band + velg is toch het zelfde van een 15 16 of 17 inch want je ziet wel genoeg auto's rijden met 17 inch die dus niet verlaagt zijn dus dat zou dus wel kunnen kwa looks is er niet iemand met een foto van 17 inch niet verlaagt en met een 18 inch niet verlaagt kan ik is vergelijken en verlagen ik heb geen zin dat mijn dochter door de auto stuitert

Link naar reactie
Delen op andere sites

dus eigenlijk valt verlies van comfort wel mee op snelweg dan en met 18 inch is het een raar gezicht als je hem niet verlaagt maar de maat van band + velg is toch het zelfde van een 15 16 of 17 inch want je ziet wel genoeg auto's rijden met 17 inch die dus niet verlaagt zijn dus dat zou dus wel kunnen kwa looks is er niet iemand met een foto van 17 inch niet verlaagt en met een 18 inch niet verlaagt kan ik is vergelijken en verlagen ik heb geen zin dat mijn dochter door de auto stuitert

 

Punten en komma's zijn ook handig :roll:

 

De maat van de band veranderd als de velg groter of kleiner wordt.

En look is natuurljik altijd een persoonlijke smaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu 16" winterbanden er onder zitten en rij normaal op 18". Er zit wel degelijk een verschil in comfort in, maar dat merk je vooral bij de verkeersdrempels etc. Daar kan ik nu lekker overheen rijden (zonder noemens waardig af te moeten remmen). Met 18" rem ik altijd af omdat de band zelf weinig opvangt en je velg dus meer te verduren krijgt.

 

Ik heb dat bij mijn vorige Passat met 17" velgen, zonder sportonderstel, gehad. Gewoon lekker over de verkeersdrempels karren, je voelt bijna niets, maar toen er nieuwe banden op moesten, bleken mijn voorste velgen niet meer zo rond. Dus ik naar de velgenboer... die kon zo vertellen over welke drempels ik reed... Je ziet dus duidelijk dat door een kleinere wang van de band de andere zaken meer te verstouwen krijgen.

 

Maar voor de looks.. 18" en een sportonderstel (-1,5cm) cq. verlaging en gewoon afremmen bij de drempels, dan komt (en staat) het allemaal goed :-)

 

Jos

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sportonderstel is idd iets verlaagd. Hoeveel weet niemand geloof ik. Maar ik gok 'em op 2.5/3cm lager.

 

Bij een Golf was het maar 1 - 1.5 centimeter lager. De term 'sport' komt volgens mij voornamelijk door het toepassen van iets straffere dempers in combinatie met iets kortere veren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden