Ga naar inhoud

passat modeljaar 2009


bartdc

Aanbevolen berichten

ik sta op het punt een passat variant te bestellen (variant, 2.0tdi), maar vind nergens de juiste info over enkele 'detail's (ook hier gezocht, maar niet direct gevonden)

Wat zijn de wijzigingen in modeljaar 2009 tegenover modeljaar 2008 juist?

Hoe zit het nu met nhet aircopaneeltje in mj2009: ziet dat eruit als in de passat CC (en zeoals ik net zag in de golf VI ook), of blijft het zoals vroeger?

Zelfde vraag voor het 3-spakig stuurwiel: in cc en nieuwe golf een stuk mooier! zit dit ook in de passat 2009 of niet?

 

bedankt!!

 

BART

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerlijk gezegd kan ik je niet veel verder helpen. Maar sowieso zou ik dit soort dingen zeker even checken bij de dealer waar je de auto gaat bestellen want VW wil nog wel eens 'zomaar' dit soort zaken veranderen, en het kan dus per model/uitvoering verschillen. Als je een toezegging van de dealer hebt, kun je daar (normaal gesproken) vanuit gaan dat hij dan ook zo geleverd wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bart,

 

Ik heb een laatste 08 model, mijn collega heeft een recente dus 09 model. Geen wijzigingen in knopjes te melden. Inleg alu enz is wel iets anders. Kan aan de kleur van de auto liggen, ik heb een united grey en hij een moccabrown. Beide dezelfde types, alleen een ander versnelling/DSG bak eronder. Ik zag in de kofferbak dat het handvat om de afdekplaat omhoog te halen iets anders was.

 

Misschien heb je d'r wat aan.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Sorry Bart, alles blijft bij het oude.

 

Ik rij namelijk in een Passat MJ2009 en heeft dan ook niets (tot ook mijn spijt )overgenomen van de passat CC.

 

Het stuur had ik namelijk ook gewild maar weet niet of het in een 3c zou passen denk er namelijk over om te bestellen als ik het zeker wist.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan alleen iets zeggen over het verschil tussen een modeljaar 06 (comfortline) en een 09 (highline) zoals ik die nu heb (beiden variant), en wat mij tot nu toe is opgevallen:

- lampschakelaar heeft nu een tekentje 'auto' op de automatische stand ipv een soort tunneltje.

- cruisecontrol werkt in de 09-versie iets anders; je hoeft de hendel niet meer naar je toe te trekken om te activeren maar simpelweg de knop indrukken om de snelheid vast te houden en hij doet het. Het tekentje vd cruise in je teller ging in de 06 altijd aan (en bleef branden) als je de hendel naar je toe haalde.

- knop vd alarmlichten iets anders vorm gegeven.

- hendel om de vloer in de kofferbak omhoog te halen is van chroom en iets anders vormgegeven (staat wel netter)

- aux-in standaard in de armsteun

- geen aircoknop meer in de armsteun

- geen dubbele klep meer voor de armsteun zoals eerder bij de highline (armsteun omhoog, en je kijkt direct in de bak vd armsteun, jammer...)

- radio/cd-speler (RCD310); mooi geworden, chique!

 

vast nog meer dingen, maar mijn auto heb ik pas 2 weken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd in een BM Variant MJ 2009; de verschillen tov 2008 zijn marginaal:

 

- Drie nieuwe lakkleuren, drie andere vervallen (in de NL-brochure en zélfs op volkswagen.nl staan nog de oude..)

- Optische PDC-weergave op het scherm van de RNS510 of RNS310;

- Geluidssignaal van PDC aangepast;

- Andere bedienknop van het open dak;

- Andere configuratie rondom de spiegelverstelknop;

- Positiewisseling van de knoppen rondom de versnellingspook;

- Chroomrand rondom de versnellingspook is iets matter geworden;

- Bekleding bagageruimte bij ALLE interieurkleuren zwart;

- Handvat van klep in vloer bagageruimte aangepast.

 

Ik zal best nog wat over het hoofd hebben gezien, maar zoals je ziet heeft het meeste weinig om het lijf.

 

Het verbaast me overigens dat de klokkenwinkel, het stuur en de climatronic van de CC niet zijn overgenomen op de reguliere Passat. Vanwege de gedeelde productieband in Emden zou je dat wel verwachten uit overweging van efficiency. Wordt waarschijnlijk bewust mee gewacht tot de facelift van de 3C?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan alleen iets zeggen over het verschil tussen een modeljaar 06 (comfortline) en een 09 (highline) zoals ik die nu heb (beiden variant), en wat mij tot nu toe is opgevallen:

- hendel om de vloer in de kofferbak omhoog te halen is van chroom en iets anders vormgegeven (staat wel netter)

 

vast nog meer dingen, maar mijn auto heb ik pas 2 weken.

 

Het metaal van de sleutels zijn ook verschillend.

Hendel koffervloermat chroom is enkel voor de highline en alle andere zijn in het zwart.

Suc6 met je nieuwe wagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 months later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden