zwaan Geplaatst 23 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2006 Als ik een andere diameter uitlaat wil onder de Passat een 63,5mm, Kan ik dan die ndere dempers ergewoon onder laten zitten of heeft het dan geen zin? Want ik wil geen brommende geluiden uit de uitlaat maar wel een betere doorstroom van de turbo. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Jeteka Geplaatst 23 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2006 Of je andere dempers nodig hebt, weet ik niet. Maar waarom win je geen informatie in bij bijvoorbeeld een EPS? Die zijn gespecialiseerd in uitlaatsystemen Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 23 januari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2006 Eps is me tever weg, en de prijzen wat hun hebben daar word je ook niet vrolijk van. Maar ik denk toch eens een mailtje te sturen naar de RVS goeroe kijken wat hij zegt. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ChromPassat Geplaatst 23 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2006 hmmm,, we hebben vandaag een Custom made Exhaust inmekaar gelast.. Denk dat het wel gaat met de Orginele dempers, alleen voor de 1.8T heb je wel wat spul op de markt voor een optimale doorstroming, en geen BRoemm geluid Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 23 januari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2006 ChromPassat schreef: hmmm,, we hebben vandaag een Custom made Exhaust inmekaar gelast.. Denk dat het wel gaat met de Orginele dempers, alleen voor de 1.8T heb je wel wat spul op de markt voor een optimale doorstroming, en geen BRoemm geluid Heb je mischien een www. Adresje Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 ChromPassat Geplaatst 23 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 23 januari, 2006 sorry,, we doen het voor vrienden enzo in onze vrije tijd. ging trouwens op een Pontiac Fireblade 5.7 V8 vraag ff aan DM of Turboman Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 24 januari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2006 Ik bedoel ermee waaar kan ik het beste onderdelen vinden voor een uitlaat temaken. Het lassen is het probleem niet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 24 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 24 januari, 2006 Heeft in principe weinig zin want dan zou je van voor tot achter een andere diameter moeten nemen. Het heeft geen zin om 1 buis van 63.5mm te nemen en de rest niet. Dus moet je ook je dempers vervangen. Of door lege buizen, wat lawaai gaat maken of door andere dempers. Maar let wel op, want volgens mij heb je voor je turbo een bepaalde tegendruk nodig, dus heb je zeker nog dempers nodig. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 25 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2006 2,5 inch of 63,5 mm is de juiste maat voor een upgrade aan je uitlaat, bij een grotere diameter gaat je lage koppel verloren, de vermogensband wordt dan hoger gezet. De uitlaat dient dan wel geheel 63,5 mm te zijn, vanaf de cat dus inclusief de down-pipe. De motor pulst van de 4 cylinders de uitlaatgassen serieel door de uitlaat, die puls dient sterk genoeg te zijn om de uitlaat te legen, vandaar dat de diameter niet te groot mag zijn, de puls wordt dan te zwak. Een geoptimaliseerd (race) uitlaatspruitstuk wordt dan ook zo geconstrueerd dat de pulsen netjes achter elkaar worden gezet door te spelen met de lengte van de buis totaan het punt waar de 4 uitlaten bijelkaar komen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 25 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 25 januari, 2006 Vaak spaghetti spruitstuk genoemd. De lengte van die buizen zijn idd allemaal gelijk. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turboman Geplaatst 27 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2006 Ik heb er nu een simons onder zitten, komt bij GKB import vandaan, een 63,5mm systeem werkt goed. De turbo is wat soepeler kwa feeling geworden, trekt makkelijker door. En tot mijjn stomme verbazing was het uitlaat systeem net zo still als de originele setup. En dat wilde ik ook, niet meer zo' een irritante brom als bij mijn golf (zelfde uitlaat merk). andere demper typen. 1 nadeel, de pijp wordt na de originele kat-pijp geknepen, omdat de originele diameter 55mm is, dus ga ook nog voor de sport kat met 63,5mm tot aan de simons set, dan is het echt optimaal. Ga je ooit nog eens over op een K04 turbo, ben je alvast goed voorbereid, want een K04 heeft het echt nodig. dus bevalt goed. EPS kan ook, als je een dikke portemonee hebt, wel mooi spul !. gegroet en suc6 bij de keuze HansM Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 27 januari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2006 Turboman schreef: Ik heb er nu een simons onder zitten, komt bij GKB import vandaan, een 63,5mm systeem werkt goed. De turbo is wat soepeler kwa feeling geworden, trekt makkelijker door. En tot mijjn stomme verbazing was het uitlaat systeem net zo still als de originele setup. En dat wilde ik ook, niet meer zo' een irritante brom als bij mijn golf (zelfde uitlaat merk). andere demper typen. 1 nadeel, de pijp wordt na de originele kat-pijp geknepen, omdat de originele diameter 55mm is, dus ga ook nog voor de sport kat met 63,5mm tot aan de simons set, dan is het echt optimaal. Ga je ooit nog eens over op een K04 turbo, ben je alvast goed voorbereid, want een K04 heeft het echt nodig. dus bevalt goed. EPS kan ook, als je een dikke portemonee hebt, wel mooi spul !. gegroet en suc6 bij de keuze HansM Heb je misschien een www.adres.nl? Wat kost zoiets als ik vragen mag? Je kunt me de prijs ook mailen als je dat liever hebt. ronald.monique@home.nl Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DM Geplaatst 27 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 27 januari, 2006 Ja, en wat heb je er voor betaald? techtonics heeft een downpipe, http://www.techtonicstuning.com/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Turboman Geplaatst 30 januari, 2006 Rapporteer Share Geplaatst 30 januari, 2006 Mannen ik heb ooit een bedrijfje in auto onderdelen gehad, vandaar dat ik daar een scherpe prijs krijg, zat net onder de 400 euro voor het hele systeem, probeer het gewoon bij gkb-import of telefonisch onder rembours kan bestellen. wie niet waagt die niet wint. Het gaat overal niet zo goed, dus als ze wat kunnen verdienen. gewoon doen, en anders via een auto materialen zaak zegen dat je bij gkb een pijp hebt gezien kunnen hun hem bestellen. suc6 de pijp bevalt goed, alleen nog een sportkat en een downpijp naar het syteem toe, maar dat is werk voor in de zomer.....dan komt waarschijnlijk ook een apr gt2x turbo eronder.......250pk vindt ik weer zat, just like the GTI. HansM Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 zwaan Geplaatst 30 januari, 2006 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 30 januari, 2006 Ik moet ook zeker weten dat het systeem echt niet brult. Want daar heb ik echt geen zin meer in. Maar het enigste wat ik eigen lijk zoek is een midden demper en een einddemper. De rest heb ik nog liggen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
zwaan
Als ik een andere diameter uitlaat wil onder de Passat
een 63,5mm, Kan ik dan die ndere dempers ergewoon onder laten zitten of heeft het dan geen zin?
Want ik wil geen brommende geluiden uit de uitlaat maar wel een betere doorstroom van de turbo.
Link naar reactie
Delen op andere sites
14 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten