Ga naar inhoud
  • 0

Verlaagde Passat "verhogen"


Gast Anonymous

Vraag

Gast Anonymous

Een passat sedan met origineel verlaagd onderstel is in feite ongeschikt als caravantrekker want te laag en tamelijk slap geveerd.

 

Is het mogelijk normale veren (ev. verzwaard) en dempers te plaatsen of zijn er meer wijzigingen nodig? En de uitlijning?

 

Of zijn er hulpveren/loadadjusters voor deze verlaagde uitvoering?

 

Bij voorbaat dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0
Een passat sedan met origineel verlaagd onderstel is in feite ongeschikt als caravantrekker want te laag en tamelijk slap geveerd.

 

Is het mogelijk normale veren (ev. verzwaard) en dempers te plaatsen of zijn er meer wijzigingen nodig? En de uitlijning?

 

Of zijn er hulpveren/loadadjusters voor deze verlaagde uitvoering?

 

Bij voorbaat dank!

 

Je zou hulpveren kunnen plaatsen (achter). Hierdoor komt de wagen wel wat hoger te liggen, maar ze zijn ervoor gemaakt als er geregeld lasten getrokken moeten worden. De wagen zal dan niet zover inzakken als er wat achter hangt. De meeste automaterialenbedrijven kunnen deze leveren.

 

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Een passat sedan met origineel verlaagd onderstel is in feite ongeschikt als caravantrekker want te laag en tamelijk slap geveerd.

 

 

Ik kan mij dat niet voorstellen. Ik had hiervoor ook een Passat Sedan met sportonderstel en heb er met regelmaat een (zware) geladen paardentrailer achter gehad. Ik had geen problemen?

 

Zijn je veren niet gewoon aan vervanging toe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben 3x met variant voorzien van eibach en normale dempers (heb nu gele koni's) op en neer naar zuid frankrijk gereden met caraven en nergens last van. en volgens mij is eibach nog ongeveer 1 cm lager dan orgineel.

Denk dat hulpveren i.c.m. verlagingsveren niet echt goed rijd.

Misschien schokdempers versleten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden