Ga naar inhoud

Airco koelt niet zo heel erg lekker


Groovejunk

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Vandaag even stukje gekoetst met de 4M om te kijken of mijn airco wel lekekr werkt. Wat blijkt? Hij koelt wel, maar nou niet echt waarvan ik zeg " oeh, harde tepels!"

 

Ik kan met vagcom geen foutmeldingen ontdekken. Ik hoor onder de kap geen vreemde slurp / sis geluiden, dus ik neem aan dat de airco gewoon opnieuw afgevuld moet gaan worden?

 

Kan iemand dit bevestigen? Kan ik op een andere manier uitsluiten dat het geen technisch mankement is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 68
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

altijd weer goede ideën op zon forum he...

maar eu airco meestal 1 keer in de twee jaar afvullen heb ik begrepen en als jou voorganger er niks aan gedaan heeft dan kan het best beetje leeg zijn.

Zou als ik jou was gelijk ff je pollenfilter doen,die vervangen ze ook erg weinig.

Zo en nu even die andere tip uitproberen 8)

Grtz JW

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hetzelfde probleem

 

heb in mijn passat 3bg vw climatronic, zet ik deze op 18 graden of op LO dan merk ik nauwelijks geen verschil er komt bijna geen koude lucht uit.

 

Overigens kan iemand prijs indicatie geven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast TheoStek
Hoi allemaal,

 

Vandaag even stukje gekoetst met de 4M om te kijken of mijn airco wel lekekr werkt. Wat blijkt? Hij koelt wel, maar nou niet echt waarvan ik zeg " oeh, harde tepels!"

 

Ik kan met vagcom geen foutmeldingen ontdekken. Ik hoor onder de kap geen vreemde slurp / sis geluiden, dus ik neem aan dat de airco gewoon opnieuw afgevuld moet gaan worden?

 

Kan iemand dit bevestigen? Kan ik op een andere manier uitsluiten dat het geen technisch mankement is?

 

Of er technische mankementen zijn moet een diagnose uitwijzen, waarom koelt de airco niet genoeg?

Er zal eerst een lekdetectie uitgevoerd moeten worden, geen lek, dan kan het zijn dat er te weinig koudemiddel in zit door emissie verlies.

Let wel dit hoeft niet altijd het geval te zijn, er kan best genoeg koudemiddel in zitten (geen gas ) dan zijn andere oorzaken van toepassing.

Daar tegen zal vagcom nooit aanwijzen dat er te weinig koudemiddel inzit, dit zal pas geschieden als de drukschakelaar het systeem uitschakelt ( als die dat doet).

 

Toch zijn mensen al tevreden met afvullen en klaar! zo werkt het dus niet, er zijn bedrijven die dit toepassen, zijn het sop op de kool niet waard.

De meeste problemen ontstaan door een slecht werkend / onderhouden systeem, ook al is er sprake van emissie verlies, het systeem opnieuw afgevuld wordt, filter-droger inclusief orifice tube niet wordt vervangen, ook al koelt ie weer goed. Zal achteraf problemen geven.

De tijd zal het dan moeten uitwijzen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej Theo, je hebt het op het moment wel druk, zeker? Al die mensen die nu ineens erachter komen dat regelmatig onderhoud op de airco toch wel verstandig is ipv wachten tot het kapot gaat? ;-) Die van mij werkt als een 'ijskristalletje' (zonnetje is minder van toepassing)

 

Groovejunk kan hier natuurlijk niets aan doen, die auto is net nieuw gekocht.

 

Hopelijk kunnen ze het oplossen, Groovejunk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast TheoStek
Ik vond het nog lang duren voordat je reageerde. Ergens had ik al wel verwacht dat je zo'n reply zou maken.

 

Ik ga er even mee naar de dealer;)

 

Mis ik iets, Groovejunk, met alle begrip jij plaatst op 04-05-2008 20:34:44 een bericht ivm met de airco, de dag daarop volgend geef ik mijn reply,

Mijn reactie baseer ik op vragen en of antwoorden, maar volgens jou vond je het nog al lang duren, weet je wat lang duurt ? Als iemand zijn airco wordt vol gestouwd met kontrast vloeistof om nadien het lek te kunnen konstateren na enkele weken?

Wat nog vlugger is leeg trekken en vullen?

 

Ik voel me een beetje gepakt met de verwoording, zoals de quote al voor zich spreekt.

Ik kan het probleem niet oplossen via een forum, wel als men zich bij mij aanbied voor een persoonlijkle diagnose, ik tracht enkel een bijdrage te leveren of in die richting te sturen waar men op dient te letten of in acht te nemen, want niet alle airco boeren werken hetzelffde als ik..

Dat jij de auto pas nieuw hebt gekocht weet ik niet, maar daar ben ik vlug klaar mee, men kijkt naar het vermogen en hoe mooi de wagen wel niet is, maar de airco HOO MAAR die zit erin maar of die ook werkt? ik heb toch garantie..

Dat enkele forummers bij mij terecht komen en waar ik het airco onderhoud voor mag doen is meegenomen en reclame voor mij, maar verwijt mij niet dat ik zo'n repley zou maken en het nogal lang duurt?

Tenslotte adviseer ik waar men als gebruiker op dient te letten, zodat men niet het jojo effect krijgt.

Gelijk hetzelfde? moet hem toch binnen brengen voor divers wat onder de garantie valt..

Wat is garantie? en wat wordt uitgevoerd om de klant tevreden te stellen....afvullen ...en klaar is kees.

Ik heb respect voor de mensen wat mijn advies opvolgen, niet voor die mensen wat willen bezuinigen op een filter/droger / orifice tube, die kunnen beter ARKO hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo goeiendag Theo! Jij bent van nature zo wantrouwig? Wat ik ermee wilde zeggen : Dat ik al had gehoopt dat je zo'n uitgebreid verslag zou typen zodat ik met zo'n verhaal naar de dealer kon gaan. Ik verwoorde dat alleen wat onhandig blijkbaar!

 

Anyway : Net bij de dealert vandaan en het systeem is goed afgevuld, maar de airco slaat niet aan. Morgen kijken ze verder. Kan dus van alles zijn. Van pomp (god laten we hopen van niet!) tot zekering...

 

Wordt vervolgd dus.

 

Toch nog even wat aanhalen,want jij komt hier wel erg scherp door de bocht :

 

Dat jij de auto pas nieuw hebt gekocht weet ik niet, maar daar ben ik vlug klaar mee, men kijkt naar het vermogen en hoe mooi de wagen wel niet is, maar de airco HOO MAAR die zit erin maar of die ook werkt? ik heb toch garantie..

 

Wil jij niet zomaar over mij oordelen? Dat doe ik bij jou tenslotte ook niet.

 

Ik heb respect voor de mensen wat mijn advies opvolgen, niet voor die mensen wat willen bezuinigen op een filter/droger / orifice tube, die kunnen beter ARKO hebben.

 

Tuurlijk heb jij respect voor de mensen die jouw advies opvolgen. Voel je je tenminste een beetje god niet? Je mag wat mij betreft best wat indammen met die arrogantie hoor.

 

Het is niet de eerste keer dat ik jou zomaar - omdat jij iets verkeerd opvat/leest - uit je dak ziet gaan.

 

Ik heb absoluut geen zin in gezever op een forum en ik nam je reply ook ter harte. Jammer dat je het dan verkeerd leest en/of dat ik het verkeerd neertyp.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden