Ga naar inhoud
  • 0

Nieuwe kabels trekken


Marcel78

Vraag

Ik heb een nieuw audioset aangeschaft (versterker, sub en 2 comp. set) maar nu moet ik dus alle kabels gaan leggen.

 

De voedingskabel b.v. links, de RCA door het midden en de speaker kabels rechts. Nu is mijn vraag: Mijn radio heeft 3 RCA uitgangen, moet ik dan de speakerkabels vanaf de versterker achterin, eerst allemaal rechts langs laten lopen en dan via het plafond naar de andere kant? (ik neem aan dat het niet wenselijk is om een kruising te krijgen met speaker kabel,RCA en voeding.

 

Of sla ik de plank helemaal mis? :embarassed: Ik heb namelijk geen ervaring het aanleggen hiervan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Welkom Marcel, stel je ook even voor in het topic "Ik ben en ik rijd..."

 

speaker aan 1 kant, voeding aan de andere kant lijkt me voldoende, ik geloof niet dat speakerkabels mekaar storen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voeding en speakerkabels kunnen langs 1 kant, daar zul je geen last van hebben die zijn laag-ohmig. Signaal beste wel van voedingskabels (of andere hoog-stroom kabels) af leggen. Waarom dit over het plafond zou moeten begrijp ik even niet.

 

Als je de speakers in de deuren wil aansluiten op je versterker raad ik je gewoon aan om de speaker kabels richting je radio te leiden en via een omgekeerd ISO blokje aansluiten op de bestaande ISO connector vd speakers.

 

Kun je meer info geven over de gebruikte componenten en configuratie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit zijn de componenten:

JBL Versterker GTO5355

JBL Comp. set GTO6507 2* voor en achter

JBL Subwoofer GT5-12 1*

"Oude" radio Pioneer DEH-P77MP.

 

Maar als ik bijv. van de radio 3 RCA's naar verversterker trek rechts in de auto,de voedingskabel links.

Dan zou ik toch vanuit achter (vanaf de versterker) naar alle 4 boxen moeten. Deze kan ik dan aan beide kanten leggen? Zowel langs de voeding en langs de RCA (signaal)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hallo ik zou ook gewoon de de kabels die je van de versterker na je composet wil leggen gewoon van voor naar achter mee leggen en dan op de orginele stekker voor aansluiten .

anders meot je overal opnieuw door de deuren heen terwijl de kabels er standaard in liggen.

En vooral goede kabels leggen dat is ook heel belangrijk daar kan je ook storing en brom van krijgen .

veel succes

 

groeten patrick

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden