Wellhead Geplaatst 7 december, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 7 december, 2005 Hallo Luitjes, Onlangs is mijn roetfilter gaan rammelen en vorige week dus dicht geslagen met als gevolg dat mijn passat niet meer voor uit te branden was , 120 km/h met gaspedaal flat out. Dus meteen richting garage en het filter laten leegslaan en EGR ook dicht laten maken. Wat denk je ik hoor nu zelfs mijn turbo fluiten als ik een dot gas geef en ik heb het idee dat de motor iets beter oppakt rond de 2000 toeren. Het is allemaal wel leuk die fratsen voor het milieu maar je motor wordt er niet beter van. Groeten, Wellhead Passat 3B/B5 1.9 TDI 90 PK 8) 8) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 7 december, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 7 december, 2005 o.a. die fluit is ook de reden dat een hoop tdi-ers de kat leeg (laten) slaan Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 SilverBullet Geplaatst 7 december, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 7 december, 2005 Lekker dat je motor nu wat beter reageert. Maar krijg je geen probs met de roetmeeting? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 gevanje Geplaatst 8 december, 2005 Rapporteer Share Geplaatst 8 december, 2005 Lekker dat je motor nu wat beter reageert. Maar krijg je geen probs met de roetmeeting? Nope, de kat werkt echt als een filter. Het houdt de roet vast totdat je een keer flink op het gas gaat, dan blaast de motor alsnog de roet eruit. Dit is ook de reden dat je vaak bij een snelweg of net buiten de bebouwde kom de tdi's even flink ziet roken. Het is juist aan te bevelen om voor de roetmeting ff flink te gassen. Als de kat eruit is rookt de motor niet meer dan zonder, alleen het filtertje is weg. Normaal gesproken roeten alleen die auto's waarvan de verhouding brandstof en lucht niet in orde is. Op een bepaald moment kan er niet meer brandstof in omdat de auto anders flink rookt. Hieraan zie je ook vaak het verschil tussen een goede en een minder goede chipper. Ook de bekende powerboxen laten een auto vaak roken als een poolse vrachtauto. De roetkat is trouwens anders dan de modernere roetfilters. De laatste verbranden de roet al dan niet met additieven. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
Wellhead
Hallo Luitjes,
Onlangs is mijn roetfilter gaan rammelen en vorige week dus
dicht geslagen met als gevolg dat mijn passat niet meer voor
uit te branden was , 120 km/h met gaspedaal flat out.
Dus meteen richting garage en het filter laten leegslaan en EGR ook
dicht laten maken.
Wat denk je ik hoor nu zelfs mijn turbo fluiten als ik een dot gas geef
en ik heb het idee dat de motor iets beter oppakt rond de
2000 toeren.
Het is allemaal wel leuk die fratsen voor het milieu maar je motor
wordt er niet beter van.
Groeten,
Wellhead
Passat 3B/B5 1.9 TDI 90 PK
8) 8)
Link naar reactie
Delen op andere sites
3 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten