rvbeek72 Geplaatst 28 november Rapporteer Geplaatst 28 november beste forum leden in mijn passat 1.6 tdi staat een accu waarvan ik zeker weet dat hij 5,5 jaar oud is hoelang hij er in stond voor dat ik de wagen kocht weet ik niet. 7po 915105e 12v 68ah 380a din van het merk exide wil deze vervangen omdat hij als het koud is soms slecht aan slaat welk merk accu lijkt jullie het beste. ik ga voor goed en niet voor goedkoop. moet de nieuwe accu dan ook ingeleerd worden en hoe en waar doe je dat mee groetjes remon
wulfke Geplaatst 28 november Rapporteer Geplaatst 28 november De B7/3AA heeft volgens mij al het batterij management systeem, Hierbij is het dan nodig om de nieuwe accu aan te melden en eventueel de gegevens van de nieuwe accu over te dragen via VCDS. Er is hier wel eea over geschreven in verschillende topics alsook op YouTube zijn er filmpjes te vinden. Zelf goede ervaring met de Bosch accu's, Varta is ook wel een van de gekende spelers.
rvbeek72 Geplaatst 28 november Auteur Rapporteer Geplaatst 28 november (aangepast) 12 minuten geleden, wulfke zei: De B7/3AA heeft volgens mij al het batterij management systeem, Hierbij is het dan nodig om de nieuwe accu aan te melden en eventueel de gegevens van de nieuwe accu over te dragen via VCDS. Er is hier wel eea over geschreven in verschillende topics alsook op YouTube zijn er filmpjes te vinden. Zelf goede ervaring met de Bosch accu's, Varta is ook wel een van de gekende spelers. de passat is van 2012 en de accu is een agm start stop , de ene zegt inleren en de andere niet vandaar de vraag 28 november aangepast door rvbeek72
wulfke Geplaatst 28 november Rapporteer Geplaatst 28 november Dan zal de wagen mogelijks wel de battery regulator hebben. De wagen houd dan verschillende gegevens bij mbt tot de accu. Bij het aanmelden van de nieuwe worden deze gegevens dan "gereset". https://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/45411-nieuwe-accu-wel-of-niet-aanmelden/ Joetjoep filmpje
Diver Geplaatst 29 november Rapporteer Geplaatst 29 november Zelf denk ik dat als je de zelfde type accu er in zet dit gewoon kan, beter is natuurlijk wat @wulfke zegt, maar als de ampère en type accu klopt maar alleen het merk veranderd is het geen probleem is.
Diver Geplaatst 29 november Rapporteer Geplaatst 29 november Dit is de info waar om gevraagd wordt, net uit mijn auto gehaald 2011 B7 1
Aanbevolen berichten