Rikk Geplaatst 11 september Rapporteer Share Geplaatst 11 september Yes daar is hij dan. Een mooie GTE uit 11-2016 met 160k op de teller. Wat rijdt dit fijn zeg! Lekker stil en strak op de weg. Ik heb een leder/alcantara interieur met RVS afwerking in het dash. Voelt erg chique aan😄. Hebben ze dit allemaal? Helaas is het geen nieuwe auto haha. Hij staat op winterbanden, was helemaal leeg van binnen (geen netlader, geen pechhulpsset ehbo of gevarendriehoek en het sleepoog lag los (niet gebruikt gelukkig 😂). Nu heb ik heb hem zojuist nagelopen en heb ik een aantal vragen waar jullie wellicht het antwoord op weten. Chassisnummer alvast: WVWZZZ********** 1. Niveau koelwater accu staat nét onder minimum. Wat opvalt is dat de dop los zit en het slotje te strak getrokken dus ik kan de dop niet vast draaien. Ik gok dat er een beetje koelwater verdampt is. Zie foto's. Lekkages in de buurt van de accu kan ik niet vinden. Wat denken jullie? Slotje losknippen en dop vastzetten en aanvullen? Zoja welke koelvloeistof mag erin, zelfde als de moter? 2. Helaas heb ik bij de auto geen pechhulp setje gekregen en dus ook geen slotbout. Nu heb ik geen zin om te kappen, weet iemand als je deze via chassisnummer kunt nabestellen? (Zie foto) De code kan ik nergens terugvinden in de documentatie... En heeft er iemand toevallig nog een pechhulpsetje liggen? (Krik, sleutel 17 etc). 3. Distributieriem interval zou 240k zijn. (Km stand nu 160k) Weet iemand iets over de maximale leeftijd? Ik wil hem eigenlijk gewoon vervangen komend jaar denk ik om safe te spelen. Kan iemand de service handleiding mbt distributieriem doorsturen, met gereedschap nummers? 4. Helaas is er sprake van een kleine olielekkage, het is vochtig maar geen druppels eraan. Ik verwacht de krukaskeering bakzijde. Wat is jullie kijk hierop? Of kan het ook de DSG zijn? Heb een jaar garantie vis Autotrust. (Zie foto) 5. Zijn er hier ook VW monteurs die aan de hand van het chassisnummer informatie mbt service etc. kunnen delen in een privé bericht? Ik twijfel namelijk over de laatste beurt. 6. Puur ter controle, de accu laadt tot iets van 40km bij 90% vol. Kan ik er dan vanuit gaan dat de accu goed is als hij die 40km ook daadwerkelijk haalt? Ohja 1 bout van de onderplaat is dol. Een of andere koekenbakker had die 3 torx45 bouten met blauwe loctite vastgezet ...😅 Het is in iedergeval een prima canvas om iets moois van te maken!😄 Alvast bedankt voor het lezen en reageren, Gr Rik Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BARRY_TDI Geplaatst 11 september Rapporteer Share Geplaatst 11 september Gefeliciteerd met de aankoop.  1. Ik zou je VIN niet hier openbaar zetten al helemaal niet met kenteken. 2. Koelvloeistofexpantievat accu zit niet voor niks een slot op. Mag alleen de dealer of ander bedrijf met papieren aan komen.     *Edit VIN afgedekt 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vdub Geplaatst 10 uren geleden Rapporteer Share Geplaatst 10 uren geleden 1: als het onder max staat betekent dat, dat er vloeistof in het accupakket ergens weglekt. Ik zou het ivm de garantie zeker melden aan de garage. 2: Ik denk dat je de slotbout moet hebben van de afbeelding, leverbaar bij VW, nummer 525. 3: interval is idd 240dkm, zou ik met verder niet druk om maken, heb ze nog niet stuk gezien en hier rijden er al een aantal met 240dkm+ rond met de eerste riem. Leeftijd speelt geen rol en wat betreft vervangen, bezint eer ge begint.. je wil niet weten hoeveel auto's ik hier al wel niet gehad heb waar garages even een riem vervangen hebben met slecht lopen als gevolg. 4: is denk ik niet noemenswaardig vet. 5: Â Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten