Ga naar inhoud
  • 0

3.2 AXZ loopt slecht


Rowdy Bos

Vraag

Hallo Allemaal.

Ik heb sindskort een '2005 B6 3.2 helaas is deze slecht gaan lopen voornamelijk stationair schommelt hij nog al en bij langzaam rijden/weinig gas geven stottert de motor, als je wat meer op het gas zit dan rijdt hij prima. Als ik hem uitlees geeft hij multiple misfires detected. Het is ook duidelijk dat hij veel onverbrande benzine uitstoot, bobines en bougies vervangen geeft geen resultaat. Vandaag heb ik alle vacuumslangen nagekeken en de PCV klep vervangen en uiteraard ook de kleppendeksel pakking en inlaatpakking ook dit gaf helaas geen resultaat. 

De Evap/N80 heb ik uit voorzorg vandaag ook besteld dus die ga ik nog vervangen 

Heeft iemand nog tips waar ik nog naar kan kijken? Ik wil binnenkort de ketting, dubbelmassa vliegwiel vervangen en de Dsg bak laten reviseren maar dan wil ik graag de motor eerst goed lopend hebben.

Alvast bedankt voor het meedenken✌️😇

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Al uitgelezen? Zitten er geen foutmeldingen in?

Trek eens een stekker van de voorste lambdasonde eraf of evt de stekker van de LMM

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
9 hours ago, Vdub said:

Al uitgelezen? Zitten er geen foutmeldingen in?

Trek eens een stekker van de voorste lambdasonde eraf of evt de stekker van de LMM

Bedankt voor de snelle reactie,

Zojuist de Evap vervangen, daarna alle fout codes gewist en opnieuw gestart, hij loopt nu wel strak maar motor schud nog wel iets. Zou dat kunnen komen omdat het dubbelmassa vliegwiel niet deugd? Het dubbelmassa vliegwiel maakt al wel geluid dus deze ga ik ook nog vervangen. Maar LUK heeft ze op het moment niet op voorraad.

Er komt nog wel 1 fout steeds terug (zie bijgevoegde foto) 

Lambda swapped signals, dus als ik het goed begrijp denkt hij dat de voorste en achterste lambda gewisseld zijn. Dat is gek want ik heb niks aan de lambdasensors gedaan.20240411_153236.thumb.jpg.0d139295065ee28c99c2217bc4eefb11.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik had enkele jaren het zelfde met mijn 3.2 v6 4m van 2007.

Ook misfires 

Bleek 1 van de voorste lambda sondes te zijn.

Een jaar later dezelfde, nu de andere kant.

Oorzaak werd vastgesteld door VAG techniek in Nuenen.

Prima garage.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
1 hour ago, R32 said:

Ik had enkele jaren het zelfde met mijn 3.2 v6 4m van 2007.

Ook misfires 

Bleek 1 van de voorste lambda sondes te zijn.

Een jaar later dezelfde, nu de andere kant.

Oorzaak werd vastgesteld door VAG techniek in Nuenen.

Prima garage.

 

Dan zal ik de lambda sondes ook maar gaan vervangen, bedankt voor de tip👍

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
3 uren geleden, Rowdy Bos zei:

Bedankt voor de snelle reactie,

Zojuist de Evap vervangen, daarna alle fout codes gewist en opnieuw gestart, hij loopt nu wel strak maar motor schud nog wel iets. Zou dat kunnen komen omdat het dubbelmassa vliegwiel niet deugd? Het dubbelmassa vliegwiel maakt al wel geluid dus deze ga ik ook nog vervangen. Maar LUK heeft ze op het moment niet op voorraad.

Er komt nog wel 1 fout steeds terug (zie bijgevoegde foto) 

Lambda swapped signals, dus als ik het goed begrijp denkt hij dat de voorste en achterste lambda gewisseld zijn. Dat is gek want ik heb niks aan de lambdasensors gedaan.20240411_153236.thumb.jpg.0d139295065ee28c99c2217bc4eefb11.jpg

 

Dat hangt af van of je 2 of 4 sondes hebt, ik zou zeggen op basis van de melding heb je 4 sondes en zijn de eerste 2 qua stekker omgewisseld..

Daar zal die zeker niet beter van lopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Geplaatst (aangepast)
21 hours ago, Vdub said:

Dat hangt af van of je 2 of 4 sondes hebt, ik zou zeggen op basis van de melding heb je 4 sondes en zijn de eerste 2 qua stekker omgewisseld..

Daar zal die zeker niet beter van lopen.

Vandaag nog eens gekeken naar de stekkers, deze kunnen niet verwisseld zijn omdat de een niet in de ander past en de "kleurcode" is anders. 

Na een rit toch maar weer eens uitgelezen merkte ook weer dat hij stotterde, en ja hoor weer de melding cilinder mutiple misfire detected random,  maar de lambda storing is weg 🤔

Als ik dan kijk bij misfire recognition zie ik dat ik op Cilinder 1 2 en 3 misfires heb

Ik heb zo even geen idee waar dit nou in zit🤷‍♂️

20240412_175926.thumb.jpg.0c5bbb9a08c92c6be5fa3b9773f28dae.jpg

aangepast door Rowdy Bos
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag de 2 voorste lambdasondes vervangen, op de oude van bank 1 stond productie datum 7/2006 en de oude van bank 2 stond 3/2012 😅 nadat ik ze beide vervangen had loopt de auto weer zoals hij hoort te lopen geen enkele misfire meer en stationair loopt hij nu heel rustig zonder te schudden +- 620rpm. Binnenkort de ketting en dubbel massavliegwiel vervangen en de dsg bak laten reviseren dan zal hij weer een tijdje mee kunnen. 

Bedankt voor het meedenken en tips! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden