Ga naar inhoud
  • 0

B8.5 Keyless entry of toch niet?


Darkwell

Vraag

Goede avond,

Ik zit nog met een vraag over mijn Passat. Wellicht kunnen jullie helpen (terwijl ik wacht op terugkoppeling van de dealer).

Had aangenomen dat de wagen voorzien was van Keyless entry, maar tot op heden alleen met de FOB knop kunnen openen. Ik had de aanname gedaan omdat er een mobile key bij zit, een "KESSY" code en de chauffeursdeur voorzien is van een kleine notch (wat ik zou verwachten bij keyless entry). De overige deuren hebben dit overigens niet.

Kan het zijn dat het systeem door de vorige eigenaar uitgezet is? Of staan de bovengenoemde zaken los van het keyless entry systeem?

 

 

Deur.jpg

Sleutels.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Lopen denk ik wat dingen door elkaar. Ik zal het proberen toe te lichten:

Ik heb wel keyless start-go ( standaard op de GTE ). Daarbij hoort denk ik wel een "kessy" code. Daarom zit deze aan de sleutelbos.

Ik heb geen keyless entry, de antennes zijn dus inderdaad niet ingebouwd. Optie is gewoon niet gekocht, zoals je zegt, niets met paywall te maken.

Ik heb een Discover Pro media systeem. Deze heeft een mobile key optie. Daarvoor zit een (zover ik kon vinden) nfc lezer in de auto en de chauffeurs deur. Deze leest je mobiel ( als sleutel ). Hier hoort ook de pas bij. Die is dan voor de garage zodat ze mijn mobiel niet nodig hebben. Deze opties zit achter een paywall. 

Screenshot_20240411-212808.thumb.png.179ac05db16a281e0574307e45e3c6a0.png

Met wat hulp van Rainesh en de dealer alles naar wens werkend gekregen. Heelemaal blij nu 😆

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat je gelijk hebt Bakkertje.

Mijn vermoeden is dat het nokje bij enkel de chauffeur is voor de mobile key die in combinatie met de Discover Pro zou moeten werken. 

Online zie ik wel eens wagens zie staan met "keyless entry" als optie en enkel de nok bij de chauffeur. Ik verwacht echter dat dit om een foutje in de desbetreffende advertenties gaat. Ergens was mijn vraag geboren uit mijn "wens" dat het er wel op zou zitten. Ben er stiekem wel aan gewend.

Als het goed is wordt donderdag mijn MIB3 geupdate door de dealer en kan ik vermoedelijk ook de officiële opties zien via de app. Ik houd nog even vast aan dat laatste beetje hoop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bij de dealer even naar de opties van de wagen gekeken, geen keyless. Helaas.
Dit zal ook de reden zijn dat ik de achterklep niet kan sluiten met de afstandsbediening.

De mobile key kan ik nu activeren omdat ik eindelijk hoofdgebruiker kan worden/ben geworden van de auto. Maar ben weer een stukje nuchterder, want in had me nooit bedacht dat die functie achter een paywall zou zitten. Zo naïf van me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet haast zeker dat de KESSY niet achter een paywall zit bij een B8. Bij een B9 zou het evt kunnen maar de B8 is niet zo geavanceerd volgens mij.

TEVENS, Kessy heb je of je hebt het niet, heb je het wel, zijn er voor een paar honderd euro aan antennes ingebouwd en sensorhandgrepen, dat is echt niet iets wat VW op de auto zet zonder het te gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden