Ga naar inhoud
  • 0

Witte rook, benzinelucht en geen nieuwe paus


Squilly

Vraag

Beste leden,

Kennelijk zit ik een fase van pech met mijn geliefde Passat (BZB,KGV) 

Gisteren na een rit van 85 km begint de auto te stotteren en gaat het MIL aan. Kan nog wel gas geven alleen het hield qua vermogen niet over en hij bleef stotteren. Heb hem aan de praat kunnen houden tot plaats van bestemming (was nog een kilometer of zo) en gelijk uitgezet. 

Na 5 minuten nog een keer gestart met veel witte rook en benzinelucht als gevolg. Weer uitgezet en sindsdien niet meer te starten. ANWB geweest, zo ver als mogelijk uitgelezen met de beperkte apparatuur maar geen foutcodes. (Had mijn eigen spullen natuurlijk niet bij me). Spanning op bobine gecheckt en gepoogd om met remmenreiniger te starten. Deed helemaal niets. Startmotor draait en alles werkt. Auto weggesleept en vervangend vervoer voor de komende dagen.

Maandag is hij weer terug en kan ik hem zelf uitlezen. Ik zal dan het log hier plaatsen. Heb alle 50 pagina's al doorlopen maar kan nog niks gelijkluidend vinden hier.

Misschien al iemand enig idee wat het zou kunnen zijn of waar ik straks moet gaan zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De auto is weer thuis 😃

Het volgende doet zich voor: Zie de resultaten uit het VCDS log. Kijk naar de bougies op de foto's 

Bougies gaan vervangen worden. Ik heb de bobines gewisseld van 2 en 4 naar 1 en 3. Hierop kreeg ik toch weer een foutmelding op cylinder 1.

Wat is wijsheid? Moet ik de injectoren vervangen, of nieuwe bobines  of beide? De auto houdt nog steeds enigszins in bij een forsere acceleratie. Rook is niet meer aanwezig en er is ook geen olie of koelvloeistof te bekennen op plaatsen waar het niet thuishoort.

Wie kan mij adviseren in deze?

Natuurlijk als altijd, vast veel dank.

20240206_141931.jpg

20240206_141939.jpg

Log-system to rich.txt Log-WVWZZZ3CZ9E108311-211130km.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

die moeten reebruin zijn die electrodes, niet zwart. Dat ie nu niet meer wit rookt komt wel vaker voor.

Soms kun je maanden rijden zonder dit probleem weer te krijgen.

Je kan de bougies wel schoonborstelen, zijn ze ouder dan 30-60km zou ik ze gewoon wisselen voor nieuwe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bougies zijn vervangen en afrondend bezig met nieuwe injectoren. Zagen er erg slecht uit dus ben heel benieuwd wat het resultaat gaat worden.748ee48d3efc01ae491f4d0dc562cb56.jpg

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die heb ik niet Ik heb ze alle 4 vervangen, alles schoongemaakt en ingeleerd. Rijdt weer als nieuw Ook verbruik is aanzienlijk verbeterd.

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B2 met Tapatalk



Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden