Ga naar inhoud

Klokveer/sleepring vervangen, geen stuurbekrachtiging en ESC meer.


Aanbevolen berichten

Goedemorgen vw rijders,

 

mijn naam is Ali en ik rijd een vw touran uit 2013 (ik weet het is geen Passat) en ik heb hier precies hetzelfde probleem als vele anderen nadat de klokveer/sleepring is vervangen. Het gaat hier om een gebruikte onderdeel.

Onderdeelnummer is: 5K0953569AL.

De auto heeft geen stuurbekrachtiging en ESC na vervangen.

ik kwam net een oude topic tegen hierover, en daar heb ik mijn vraag ook neergezet. Maar dacht misschien toch handig als ik een nieuwe topic aanmaak.

Nu wil ik iemand vragen die mij hiermee kan helpen omdat ik er 1: geen verstand van heb en 2: het materiaal niet heb om dit in te leren.

ik kom zelf uit Den Haag.

mvg Ali,

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na het vervangen moeten de stuurhoeksensor nog gekalibreerd worden - doordat dit nog niet is gebeurd werkt de stuurbekrachtiging niet en geeft ESP / ABS een fout.

Geen idee wat de dealer hiervoor vraag, maar even langs gaan voor een offerte of prijsvraag kan probleemloos.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Vinniepilon zei:

Ik denk dat je de verkeerde sleepring erin hebt zitten. 
 

wat waren je klachten voordat ie vervangen is? En heb je de oude nog? Wie heeft hem vervangen?

Sleepring is exact dezelfde als die er eerst in zat. Zelfde onderdeelnummer.

stuurbediening kapte ermee en parkassist deed het ook niet meer. De oude heb ik nog en mijn eigen monteur heeft hem vervangen voor mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, wulfke zei:

Na het vervangen moeten de stuurhoeksensor nog gekalibreerd worden - doordat dit nog niet is gebeurd werkt de stuurbekrachtiging niet en geeft ESP / ABS een fout.

Geen idee wat de dealer hiervoor vraag, maar even langs gaan voor een offerte of prijsvraag kan probleemloos.

Ik las een oude topic uit 2021 waar jij ook hebt bijgedragen aan oplossingen en precies dat probleem heb ik.

Maar ik ben een leek als het gaat om al die codes terugzetten, inleren VCDS en dergelijke.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Toekomstige passat rijder. zei:

Sleepring is exact dezelfde als die er eerst in zat. Zelfde onderdeelnummer.

stuurbediening kapte ermee en parkassist deed het ook niet meer. De oude heb ik nog en mijn eigen monteur heeft hem vervangen voor mij.

En dat werkt nu wel weer? Kan hij hem ook niet voor je inleren dan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Vinniepilon zei:

En dat werkt nu wel weer? Kan hij hem ook niet voor je inleren dan? 

Ja alles werkt weer, alleen bekend probleempje na vervangen is dat de stuurbekrachtiging niet meer werkt en ESC. Nee hij heeft niet het apparaat waarmee dat kan. Alleen normaal uitlees computer voor de gangbare zaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden