Ga naar inhoud

aankoop passat variant


bjorn

Aanbevolen berichten

goede dag, ik zal me eerst even voorstellen.

 

ik ben bjorn kom uit het mooie achterhoek 23jaar jong/oud.

me eerste auto was een zwarte vw passat variant uit 1995. het was een 2.0 gt. was iets verlaagd, met 17inch wielen een karmei grill en een klein kofferklep spoilertje gewoon netjes en af. maar we reden dus ruim 20.000km en toen na een jaartje een zwarte vw golf 4 gekocht. hier alleen 17inch wielen op gedaan en meer niet.

 

zo dat was ik en me historie.

 

nu heb ik jullie raad nodig!!!

 

ik ben op zoek naar een passat variant met max 150.000km van het bouwjaar 2002/2003. 130pk tdi en een 6 bak. wellicht een sportline maar dat is bijzaak.

ik weet op welke dingen je standaart let als je een auto koopt. nu is mijn vraag aan jullie heeft een passat variant van dit bouwjaar nog specifiek dingen waar je op letten moet. dus niet kijken naar roken langs pijlstok en dat soort dingetjes, maar wat echt een passat kwaaltje kan zijn.

 

graag hoor ik julie reacties...

 

groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel goede kleur, moet zwart op blauw zijn...maar ik wil hem niet gechipt hebben.

verder mooie auto en km gaan opzich ook wel. maar wil hem iets jonger hebben. anders ga ik er maar net 2 jaar op vooruit. dus ja...

 

maar als iemand tips heeft ivm aanschaf waar op ik letten moet, graag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Bjorn,

 

welkom hier.

Ik heb onlangs ook een passat gekocht (benzine). Daarvoor had ik een 130pk TDI automaat sportline uit 2001.

ik heb bij de laatste aankoop een aankoopkeuring gedaan bij een VW dealer (wel een goeie uitzoeken). Dit is mij goed bevallen. Ik was € 80,- kwijt ipv een anwb keuring die vele malen meer kost en niets meer opleverd (althans, dat is mijn beleving). De VW dealer weet exact waar hij naar moet kijken en de anwb kijkt naar algemene zaken. Succes en als je meer wilt weten, gewoon roepen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel goede kleur, moet zwart op blauw zijn...maar ik wil hem niet gechipt hebben.

verder mooie auto en km gaan opzich ook wel. maar wil hem iets jonger hebben. anders ga ik er maar net 2 jaar op vooruit. dus ja...

 

maar als iemand tips heeft ivm aanschaf waar op ik letten moet, graag...

 

waarom zou je een ongechipte auto willen in dit geval (deze is door JD gechipt)

 

hoeveel heb je er voor over om jonger te rijden

 

m.a.w. wat is je budget ?

 

gr Jee

 

typische passatkwaal is kapotte ashoezen waardoor homokineet stuk kan gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Kijk even naar de centrale vergrendeling, vooral de achterportieren leveren soms problemen op.

- inderdaad die homokineten en bijbehorende hoezen...

- Verstopte afvoerrubbers in de waterbak (bij de accu, onder de voorruit)

- Tenslotte, zoals bij alle diesels: de LMM.

 

B.t.w. Succes met de zoektocht en stel je t.z.t. maar eens uitgebreid voor met foto's als je je nieuwe auto hebt gekocht :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

waarom zou je een ongechipte auto willen in dit geval (deze is door JD gechipt)

 

Sterker nog de auto is van JD(Jos Dik in dit geval) en staat daar te koop ivm verhuizing naar DL, alwaar hij een duitse auto rijd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op 80 euro ga ik niet op bezuinigen. misschien ga ik morgen jeroen wel even bellen voor een test rit ofzo, of gewoon even langs om koffie te drinken. nu rijdt ik met een auto van bouwjaar 99, dus eigenlijk wil ik er 1 waar ik dus iets meer dan 2 jaar op vooruit ga.

 

budget: tsja zal ik is zeggen. me golf particulier verkopen voor 7000-7500 euro en dan 6000euro bijleggen. dus iets rond de 13.000-14.000 euro. heb al wel een mooie gezien van bj2003 moet 12.500euro kosten. alleen bij zijn advertentie staat geen km stand. dus zal wel meer dan 150.000km zijn...

 

die tips heb ik wel wat aan ja, cv, homokineten+asrubbers. dus voor aankoop ff ergens op een brug zetten of langs de vw dealer en keuring vragen...

 

waarom geen gechipte. ik wil eerst zonder rijden. rij momenteel met een mk4 90pktdi 210nm en dan naar 130pk tdi met 310nm is voor mij al een hele verbetering. als me het tegen valt kan ik hem altijd nog bij jeroen laten chippen.

 

en sorry dat ik me hier ook al een beetje had voorgesteld, vond het zo raar om me niet voor te stellen en meteen met een vraag te beginnen...

 

alvast bedankt voor jullie reacties

Link naar reactie
Delen op andere sites

op 80 euro ga ik niet op bezuinigen.

Heb je ook wel weer gelijk in.

waarom geen gechipte. ik wil eerst zonder rijden. rij momenteel met een mk4 90pktdi 210nm en dan naar 130pk tdi met 310nm is voor mij al een hele verbetering. als me het tegen valt kan ik hem altijd nog bij jeroen laten chippen.

Kan ik me ook wel voorstellen maar er speelt denk ik nog wel iets anders in mee. Een gechipte auto is relatief vaak van een liefhebber geweest en zal 'im schnitt' dus ook goed onderhouden zijn. In het geval van deze auto van Jos weet je dat al helemaal zeker, die jongens van JD-engineering (JD = Jeroen Dik) hebben een veel te goede naam binnen de passatwereld om die te grabbel te gooien op dit forum. Omdat je bij occassions altijd tot op zekere hoogte een gok moet nemen is dit wel een van de meest zekere manieren om aan een betrouwbare auto te komen.

en sorry dat ik me hier ook al een beetje had voorgesteld, vond het zo raar om me niet voor te stellen en meteen met een vraag te beginnen...

Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen, vind ik heel netjes namelijk. Officieel hebben we daar een aparte rubriek voor, maar ik kan me voorstellen dat dat nog niet zoveel zin heeft om dat officieel te doen, dat komt wel als je een auto hebt. Dan kun je dat alsnog doen. Vooralsnog in ieder geval welkom op dit forum.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan me voorstellen dat jd inderdaad zijn naam niet te grabbel wil gooien, is een soort reclame voor hem. maar ik zit eigenlijk aan een auto te denken die iets jonger is. betalen moet je altijd als je een andere auto wil kopen. en dan kan ik i.p.v. 2 jaar jongere auto ook 1 nemen die 4 jaar jonger is. die iets duurder is...

 

maar het scheelt ook ik heb nu een goede auto waar niks mis mee is. en ik wil binnen nu en een 6maand wel een andere. dus ik bedoel maar, ik heb nog even de tijd om een leuke te zoeken, is totaal nog geen haast bij. heb me eigen auto nog niet eens te koop staan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Groot gelijk, in jouw situatie niets overhaasten en gaan voor wat je in gedachten hebt. De 2004/2005 modellen zijn wel de meest uitgerijpte passats die je kunt vinden, bovendien zijn de laatste 3BG's vaak wat luxer uitgevoerd i.v.m. de introductie van de 3C.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic, ik zit in het zelfde "schuitje", alleen probeer ik een 2004-er (model) te krijgen om bovengenoemde redenen.

 

Quote:

- Kijk even naar de centrale vergrendeling, vooral de achterportieren leveren soms problemen op.

- inderdaad die homokineten en bijbehorende hoezen...

- Verstopte afvoerrubbers in de waterbak (bij de accu, onder de voorruit)

- Tenslotte, zoals bij alle diesels: de LMM.

 

Bedankt voor de tips. Da's handig!

 

Overigens is de auto van JD ook wel heel aantrekkelijk.....alleen voor mij net iets te oud.....jammer...

 

Ik heb al even gezocht, maar er is nog geen topic met ervaringen van garages/autobedrijven (aan/afraders) behalve de dealer topics, toch? Her en der kom ik wat tegen (bv Vaartland) maar niet in een speciaal topic. Idee? :?:

Het lukt immers niet altijd een geschikt 2e handsje te vinden bij je vertrouwde garage.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden