Ga naar inhoud
  • 0

Bestuurdersstoel geblokkeerd (GTE B8)


SNEL

Vraag

Ik ben sindskort de trotse eigenaar van een hybride GTE. Na twee maanden rijden kreeg ik gisteren mijn eerste probleempje met electronica. 

De bestuurdersstoel gaat niet meer naar voren/achteren. Ik ben 185cm en kom er niet meer in. Ik heb de dealer gebeld en kreeg te horen dat ik pas op 4 november langs kan komen. In de tussentijd kan ik dus niet rijden (wel mijn vrouw omdat ze korter is dan ik). 

Ik was benieuwd of iemand weet of ik de elektrisch bediende voorstoel handmatig kan ontgrendelen? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Niet dat een gewone zekering een probleem geeft. Echter kan het zijn dat de stoel na een paar keer bedienen terug niet meer zal werken en de zekering stuk zal zijn. 

De stoel heeft meerdere verstelmotoren. Motoren nemen bij starten een piekstroom die soms hoger is dan de stroom welke door de zekering kan. Hierdoor gaat deze telkens een stukje "verouderen" maar nog niet doorbranden en kan deze niet meer de juiste stroom afzekeren. Dan gaat bvb een zekering van 20Amp al reeds stuk bij 19Amp. De volgende keer dan terug en kan deze maar 18Amp meer aan enz..

Door een thermische zekering te plaatsen kan je dit oplossen gezien deze voor een langere tijd de max stroom mag voeren voor deze opent. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goedemorgen, vanochtend ben ik verrast met een oranje motorstoringslampje. 
😝

Heb ik misschien per ongeluk een zekering eruit gehaald dat dit heeft veroorzaakt?

WAGENSTATUS is gewoon: “Goede reis!”

Quote: “…wanneer het oranjemotorstoringslampje brandt is er iets mis met de motor of met de electronica die de brandstofinspuiting en de ontsteking regelt.”

 

Kan ik het gewoon negeren en op E-mode elektrisch naar de dealer rijden? 

FB8D393F-16A1-4E6E-8915-AB3ED030C75B.jpeg

8DAF2C8E-CAFC-475E-9A2F-AE47E56ACEB9.jpeg

aangepast door SNEL
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Omdat ik een aantal zekeringen eruit heb gehaald en gecontroleerd heb, geeft de auto ineens meerdere foutmeldingen. Ze hebben bij de dealer alle foutmeldingen gewist. Nu werkt alles weer.

Ik zal 4 november weer langsgaan voor om de thermische zekering te laten vervangen. Ze hadden het niet op voorrad liggen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden