Ga naar inhoud
  • 0

Vraagje over de handrem


rvandenb

Vraag

Normaal gesproken voel ik al snel weerstand als ik de handrem aanhaal. Sinds kort moet ik 'm eerst flink aanhalen. Het eerste stuk dus niet (voelt het slapjes). Ik krijg hem dus wel in de stand dat de auto op de handrem staat maar ik heb er zo geen prettig gevoel bij.

 

Wat kan de oorzaak zijn? Hoe verhelp ik het?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Trekt ie naar links of rechts als je nu remt met de handrem? (vanuit een vaartje van 20 km/uur, ergens op een plek waar je ruimte hebt)

 

Even achterband(en) eraf en controleren of bij aantrekken handrem ook daadwerkelijk dit wordt omgezet naar een beweging op de remklauw.

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het lichtje op je instrumentenpaneel met bijbehorend geluidssignaal krijg je als de micro-switch aan de 'onderkant/achterkant' van de handrem ziet dat de handrem niet helemaal naar beneden is.

 

Defecten aan de handrem-functionaliteit kunnen bij een 3B/3BG niet gedetecteerd worden door de elektronica.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

TNX Worfje. Dat is nuttige info..

 

Ik hoop niet dat de boel verroest is en de auto nieuwe kabels nodig heeft. Komt slecht uit. Vrijdag moet 'ie naar de APK.

Ik heb afgelopen jaar nieuwe klauwen laten zetten , deze waren net zo oud als de wagen was???? zaten compleet vast. Duur geintje in combinatie met nieuwe schijven en blokken. Dus ik wens je succes bij de apk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb de auto nog niet op de brug gehad en weet dus niet hoe 'erg;  het allemaal is. Intussen is wel door de APK.

 

Kan ik de bewegende onderdelen behandelen tegen roest of met een smeermiddel?

 

Doet me er aan denken dat de rem- en versnellingskabels van onze fietsen nodig moet vervangen :embarassed: .

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden