Ga naar inhoud
  • 0

Chiptuning Passat b7 2.0TDI CR

GlennBE

Vraag

Ik heb onlangs een Vw passat b7 2.0Tdi CR 100kw/136pk aangekocht

Ik vind voor zijn pk's dat hij niet echt overdreven accelereert.

Dus dacht ik aan chiptuning,heeft iemand hier ervaringen mee met deze wagen?

Ik heb nu 34000 km en zou er graag nog heel lang mee rijden.

Is chiptuning dan aangeraden? 

Ik dacht aan JD,Ecu soft,Vagtechniek

Link naar bericht
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

• 0

Vandaag ook mogen ervaren dat m'n t6 transporter gechipt is van 102 pk naar 146pk en zo 380newton. Een wereld van verschil ik wist niet dat de auto gechipt was. M'n werkgever heeft m'n auto op laten halen toen ik op vakantie was. Ik had dit wel vernomen maar dacht dat het ging om m'n brandstof leidingen die Al twee keer gescheurd zijn binnen 15000 km dat m'n wagen nu heeft gedraaid. Ook werkte m'n standkachel niet dus dacht dat ze dat allemaal gingen checken. Dit was ook zo uiteindelijk maar door het geklaag van mij over die trage slak en het veelvuldig gebruik van de adblue was ie het zat en heeft ie hem laten chippen. Door wie ben ik nog niet achter maar het is door onze huis dealer auto service Jaron geregeld . Aangezien ik de heleweek nog geen snel weg gezien had,had ik er nog niet veel van gemerkt. Dus vanochtend op de snelweg ging er een wereld voor me open???? normaal was nul naar 100 gewoon goed maar daarna was het een slak met door trekken en haalde soms maar net de 140. Nu is het een raket hij trekt gigantische door en de top op de teller ligt nu rond de 185 gewoon omdat ik dat even moest testen???? wat me wel opvalt is dat ik nu een zesde versnelling wel prettig had gevonden ipv de 5 bak die ik heb.

aangepast door Passat Rdi
Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Hier ook Vagtechniek. 2.0CR met 170 pk af fabriek naar 211met een veel beter koppel + DSG tuning. (zonder DPF/EGR)

De passat heeft nu zo'n 300K Km op de teller en rijdt nog altijd als nieuw.

Langdurig verbruik zit +/- 6.6 l/100 km : praktisch geen autoweg, altijd kleine bochtige wegen met veel hellingen, wat veel schakelen (ook al voel je dat niet), remmen en terug optrekken betekent. Ik ben er nog altijd blij mee.

grtz, dre

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • 0

Als het kan, gewoon doen, die van mijnis ook gechipt, Vdub/JD. Ik heb er nog nooit een seconde spijt van gehad.

Ik rijdt veel binnenwegen en gebruik dus niet altijd het volle vermogen, maar de wetenschap dat het aanwezig is, en op 80 km/u wegen een vlotte inhaalactie kunnen doen, HEERLIJK!!

Ook de DSG aanpassing is zeer aan te raden!!

Veel plezier ermee alvast!

Link naar bericht
Delen op andere sites
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden