Ga naar inhoud
  • 0

Misschien koppakking stuk, advies gevraagd


conso79

Vraag

zoals jullie in het andere topic kunnen lezen, had ik een koelvloeistoflek. Deze ochtend naar de dealer, zij denken dat het een externe koppakkinglek is. Extern omdat ik geen rook heb, geen mayo in de olie en geen aanslag in het koelvloeistofreservoir.

 

Ze gaan morgenvroeg een druktest uitvoeren want het blok hing achteraan vol met koelvloeistof, het was niet duidelijk te zien waar de lek vandaan komt.

 

Nu, is dit meer voorkomend bij dit type blokken (2.0 tdi BMA 2007)? Kennen jullie een externe koppakkinglek? Dit zijn toch stalen koppakkingen, hoe kan dit lekken?

 

Bedankt voor jullie advies op mijn vele vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt Martijn, hij dacht (blok zat vol met vloeistof achteraan en onderaan) dat het lek kwam tussen het boven en onderblok, cilinderkoppakking dus maar dit lijkt me zo ontzettend vreemd omdat het een stalen pakking is, dit kan toch niet scheuren? En met de auto wordt echt altijd rustig gereden, zeker als hij koud staat. Bij een olietemp (niet watertemp) van 90gr gas ik wel eens door om de roet eruit te blazen en de turbo goed te laten draaien.

 

Ik lees wel erg veel verhalen over scheurtjes in de kop bij de 2.0 tdi, van alle jaren en ook de vervangende koppen willen wel eens scheuren, zou dit ook een mogelijkheid zijn of heb ik dan andere/meer symptomen? Ik heb eigenlijk geen symptomen, enkel verlies van koelvloeistof.

 

Morgenvroeg wordt de druktest gedaan dus dan zullen we het hopelijk wel weten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Blijkt nu toch de koelvloeistofverdeler te zijn, niet de koppakking of de kop.

 

Al die horrorverhalen over gescheurde koppen deden mij en de garagist het ergste vermoeden maar na vele testen bleek het dus wel mee te vallen, hopelijk kan ik nu probleemloos richting 400.000km tuffen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Blijkt nu toch de koelvloeistofverdeler te zijn, niet de koppakking of de kop.

 

Al die horrorverhalen over gescheurde koppen deden mij en de garagist het ergste vermoeden maar na vele testen bleek het dus wel mee te vallen, hopelijk kan ik nu probleemloos richting 400.000km tuffen.

Das weer een meevaller gelukkig ????
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden