Ga naar inhoud
  • 0

Advies schokdempers


rvandenb

Vraag

Ik heb nog wel eens dat, wanneer ik van een bepaalde drempel afrijdt, ik een behoorlijk hard bonk hoor bij het neerveren van de auto. Met name als ik passagiers achterin heb zitten. De vering van m'n Passat is comfortabel te noemen (zachte vering) en heb het vermoeden dat ik over niet al te lange tijd de schokdempers achter moet vervangen.

 

Nu las ik laatst een stukje uit de knowledge base (zie Uitleg Schokdempers) en met name dan het gedeelte over het gedrag van de auto bij te 'zachte' ingaande demping. Er stond iets in over het dichtslaan van de demper. Daar zou ik graag iets meer over weten. Wat betekent dit nu precies? Hoe kun je dat herkennen? Wat kun je er tegen doen?

 

Verder zou ik graag willen weten waar ik op moet letten bij het aanschaffen van nieuwe schokdempers? Is het verstandig dit te combineren met nieuwe vering? Is dat noodzakelijk qua onderhoud? Nieuwe vering en schokdempers tezamen lijkt me een redelijk kostbare reparatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

het kan zijn dat je dempers loop de jaren op zijn.

 

zie info

 

https://www.anwb.nl/auto/onderhoud-en-reparatie/auto-onderdelen/schokdempers

 

en nieuwe achter dempers kosten niet zo veel euro's

Gr Fai

aangepast door Fai
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik raad je Bilstein B6 schokdempers aan. Wellicht komt ie iets hoger te staan dan origineel vanwege verschil waar onderkant veer wordt gesteund, maar lekker strakke schokdemper.

 

Van dichtslaan niet op de hoogte.

 

En dat bonken had ik ook met vaste trekhaak en geen hulpveren. Maar dat was dan wel comfortline vering.

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden