Ik heb nog wel eens dat, wanneer ik van een bepaalde drempel afrijdt, ik een behoorlijk hard bonk hoor bij het neerveren van de auto. Met name als ik passagiers achterin heb zitten. De vering van m'n Passat is comfortabel te noemen (zachte vering) en heb het vermoeden dat ik over niet al te lange tijd de schokdempers achter moet vervangen.
Nu las ik laatst een stukje uit de knowledge base (zie Uitleg Schokdempers) en met name dan het gedeelte over het gedrag van de auto bij te 'zachte' ingaande demping. Er stond iets in over het dichtslaan van de demper. Daar zou ik graag iets meer over weten. Wat betekent dit nu precies? Hoe kun je dat herkennen? Wat kun je er tegen doen?
Verder zou ik graag willen weten waar ik op moet letten bij het aanschaffen van nieuwe schokdempers? Is het verstandig dit te combineren met nieuwe vering? Is dat noodzakelijk qua onderhoud? Nieuwe vering en schokdempers tezamen lijkt me een redelijk kostbare reparatie.
Vraag
rvandenb
Ik heb nog wel eens dat, wanneer ik van een bepaalde drempel afrijdt, ik een behoorlijk hard bonk hoor bij het neerveren van de auto. Met name als ik passagiers achterin heb zitten. De vering van m'n Passat is comfortabel te noemen (zachte vering) en heb het vermoeden dat ik over niet al te lange tijd de schokdempers achter moet vervangen.
Nu las ik laatst een stukje uit de knowledge base (zie Uitleg Schokdempers) en met name dan het gedeelte over het gedrag van de auto bij te 'zachte' ingaande demping. Er stond iets in over het dichtslaan van de demper. Daar zou ik graag iets meer over weten. Wat betekent dit nu precies? Hoe kun je dat herkennen? Wat kun je er tegen doen?
Verder zou ik graag willen weten waar ik op moet letten bij het aanschaffen van nieuwe schokdempers? Is het verstandig dit te combineren met nieuwe vering? Is dat noodzakelijk qua onderhoud? Nieuwe vering en schokdempers tezamen lijkt me een redelijk kostbare reparatie.
Link naar reactie
Delen op andere sites
6 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten