Ga naar inhoud
  • 0

Advies 1.6tdi vs 1.9tdi


bert888

Vraag

Goedendag.

 

Ik overweeg een passat van circa 2010 met circa 240000km op de teller te kopen.

Maar ik heb enkele vragen over het verschil tussen de 1.6 en de 1.9.

 

Ik weet dat de 1.9 wat meer koppel onderin heeft maar luidruchtiger is.

 

Is de 1.6 altijd een CR motor en de 1.9 een pompverstuiver?

Zijn beide motoren even betrouwbaar?

Is een automaat betrouwbaar en moet deze ook om de 60k ververst worden?

 

Waarschijnlijk laat ik hem wel tunen bij VVT als hij mij bevalt .

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

1.9 is een TDI pompverstuiver en gebouwd tot Sept 2008 105pk die later werd opgevolgd door de 2.0CR 110pk

1.6 is een CR en is vanaf 2008 gekomen denk ik.

 

Mijn ervaring:

De 1.9 is een Euro4 en heeft een zwakte met de aandrijfstang en er was een terugroep aktie in NL waar problemen kon komen bij 150k KM (ook op site VAG-techniek vermeld i.v.m hoofdlager set)

Dat heb ik mogen ondervinden als resultaat een nieuwe motor in 2016 waar in BE geen terugroep aktie werd gedaan. voor de rest is het een betrouwbare motor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zowel de 1.9 als de 1.6 gehad, en de 1.6 is veel stiller en zuiniger. Nooit problemen mee gehad, maar ik heb er niet meer dan 160-180k op gezet.

 

Kijk of je een 2.0 110pk CR TDI kan vinden, die zijn in 2009 een half jaar geleverd als tussenoplossing omdat de productie van de 1.9 gestaakt werd en de 1.6 nog niet in voldoende aantallen geproduceerd kon worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zowel de 1.9 als de 1.6 gehad, en de 1.6 is veel stiller en zuiniger. Nooit problemen mee gehad, maar ik heb er niet meer dan 160-180k op gezet.

Kijk of je een 2.0 110pk CR TDI kan vinden, die zijn in 2009 een half jaar geleverd als tussenoplossing omdat de productie van de 1.9 gestaakt werd en de 1.6 nog niet in voldoende aantallen geproduceerd kon worden.

Weet je ook de motorcode van die 2.0?

 

De CBDB?

Of de CBDC?

aangepast door bert888
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden