Ga naar inhoud
  • 0

Storing Hybride Systeem


Hans333

Vraag

Met mijn Passat GTE heb ik inmiddels twee maal een “storing hybride systeem” gehad.

De eerste keer was dat redelijk ingrijpend, auto was niet meer aan de praat te krijgen en is opgehaald door een berger. De volgende dag, na een grondige reset, weer opgehaald.

 

Tweede keer was op de terugweg van vakantie, op zondagochtend in Frankrijk met nog 800 km te gaan.

Nu was de melding “Storing hybride systeem, Werkplaats”.

Ik durfde het niet aan om de auto uit te zetten dus de hele weg, incl. pauzes en tanken, maar laten lopen. Wel lekker snel thuis. Daar wel uitgezet en opnieuw gestart, niets aan de hand, melding weg.

Bij de dealer weten ze ook niet wat ze ermee aan moeten.

 

Heb ik zo’n pech of komt dit vaker voor?

 

Groeten,

 

Hans.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met mijn Passat GTE heb ik inmiddels twee maal een “storing hybride systeem” gehad.

De eerste keer was dat redelijk ingrijpend, auto was niet meer aan de praat te krijgen en is opgehaald door een berger. De volgende dag, na een grondige reset, weer opgehaald.

 

Tweede keer was op de terugweg van vakantie, op zondagochtend in Frankrijk met nog 800 km te gaan.

Nu was de melding “Storing hybride systeem, Werkplaats”.

Ik durfde het niet aan om de auto uit te zetten dus de hele weg, incl. pauzes en tanken, maar laten lopen. Wel lekker snel thuis. Daar wel uitgezet en opnieuw gestart, niets aan de hand, melding weg.

Bij de dealer weten ze ook niet wat ze ermee aan moeten.

 

Heb ik zo’n pech of komt dit vaker voor?

 

Groeten,

 

Hans.

Komt waarschijnlijk door de laadaansluiting.

Mijn collega heeft een Golf 7 GTE. Exact hetzelfde gehad als jou en daar hebben ze de laadaansluiting vervangen, probleem is niet meer terug gekeerd.

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Reflex Silver

3D Teller, CC Multifunctiestuur, lid van de BODAC, Wulfke mod Oo oO

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40700-Weekend-meet-Lubbertserf-t-Harde-8-9-en-10-sept-2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Komt waarschijnlijk door de laadaansluiting.

Mijn collega heeft een Golf 7 GTE. Exact hetzelfde gehad als jou en daar hebben ze de laadaansluiting vervangen, probleem is niet meer terug gekeerd.

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Reflex Silver

3D Teller, CC Multifunctiestuur, lid van de BODAC, Wulfke mod Oo oO

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40700-Weekend-meet-Lubbertserf-t-Harde-8-9-en-10-sept-2017

 

Wat bedoel je precies met de laadaansluiting?

Ik weet ook niet of het bij mij met zoiets te maken heeft. In beide gevallen had ik al aardig wat gereden sinds de laatste oplaad sessie.

Zeker voor het laatste incident, in Frankrijk zijn we in drie weken vakantie één laadpunt tegengekomen, en die was defect.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat bedoel je precies met de laadaansluiting?

Ik weet ook niet of het bij mij met zoiets te maken heeft. In beide gevallen had ik al aardig wat gereden sinds de laatste oplaad sessie.

Zeker voor het laatste incident, in Frankrijk zijn we in drie weken vakantie één laadpunt tegengekomen, en die was defect.

Bij de Golf GTE zit deze achter het logo in de gril.

Ik weet niet of die bij jou daar ook zit?

 

 

Passat 3C Variant comfortline 2.0 TDI Reflex Silver

3D Teller, CC Multifunctiestuur, lid van de BODAC, Wulfke mod Oo oO

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40700-Weekend-meet-Lubbertserf-t-Harde-8-9-en-10-sept-2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden