Ga naar inhoud
  • 0

Blazers ineens kapot?


DeurmatPassat

Vraag

Na een stukje rijden in de flinke regen van vandaag even een boodschap gaan doen. Toen ik terugkwam en de auto startte deden geen van de blazers het meer. Ik had deze eerder aangehad om te ontwasemen. Nu ging dat natuurlijk niet, met gevolg dat mijn ruiten aansloegen en ik helemaal niks meer zag. Vraag me af hoe dit kan. Is niet de zekering. Als ik hem op warm zet komt er nog een heel klein beetje warme lucht uit dus het kachelhuis werkt ook nog. Ik vermoed een elektra fout door de regen. Instelling maakt niet uit (ruit, passagier, benen...) noch de sterkte (0 1 2 3 4). Weet iemand wat er aan de hand is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Geen van de blazers: je bedoelt dat de aanjager het niet meer doet en dat merk je omdat er geen lucht uit de uitstroomopeningen komt. De zekering heb je gecontroleerd door de zekeringkast door te meten, er staat dus 12 volt op? Dan zou de aanjager kapot kunnen zijn want de kachelweerstand schakelt alleen het voltage terug naar 3, 6, en 9 volt om de aanjager te vertragen. Als de aanjager niet kapot is zou de kachelweerstand kapot kunnen zijn, dat gekeurt vaker dan dat de aanjager stuk is. Bouw de kachelweerstand eens uit en meet hem eens door en rapporteer je bevindingen terug. Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Petroman: Ja dit is de ventilator

@@hcaluwe: volgens mij heb je twee mogelijkheden bij de kachelweerstand, de weerstand is stuk en hij geeft altijd 12 volt door of hij is echt overleden en er staat geen spanning meer op aan de ventilator/aanjager zijde.

 

Maar goed, daarom moet de TS gaan meten zodat je weet waar de spanningsval zit. De aanjager is het eindstation en de zekeringkast het begin en de kachelweerstand zit ertussenin.

aangepast door Nietsnut
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@Petroman: Ja dit is de ventilator

@@hcaluwe: volgens mij heb je twee mogelijkheden bij de kachelweerstand, de weerstand is stuk en hij geeft altijd 12 volt door of hij is echt overleden en er staat geen spanning meer op aan de ventilator/aanjager zijde.

 

Maar goed, daarom moet de TS gaan meten zodat je weet waar de spanningsval zit. De aanjager is het eindstation en de zekeringkast het begin en de kachelweerstand zit ertussenin.

Helemaal juist . Als ie niet meer blaast dan is of de zekering , weerstand, of ventilator stuk.

Maar wat je zegt , meten is weten????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update: na zojuist de auto te starten na verder niks te hebben gedaan deed de ventilator het ineens weer. Ik vermoed toch dat het aan de regenval heeft gelegen (luchtvochtigheid misschien?). Verder stel ik mezelf nog vragen bij het interieurfilter. Dit heb ik 4 maanden geleden zelf vervangen, maar tijdens de APK/kleine beurt van twee maanden geleden hebben ze dit ook bij de garage weer vervangen (kwam hier pas achteraf achter). Ik stel me dan ook vragen bij hoe professioneel ze daar zijn geweest (kan me niet voorstellen dat ze daar van mening zijn dat het interieurfilter iedere 2 maanden vervangen moet worden :roll: ). Heeft toen ook een goede week lang blaadjes geblazen dus ik gok dat er wat in de ventilator vastzit. Bedankt voor jullie input!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Even een update: na zojuist de auto te starten na verder niks te hebben gedaan deed de ventilator het ineens weer. Ik vermoed toch dat het aan de regenval heeft gelegen (luchtvochtigheid misschien?). Verder stel ik mezelf nog vragen bij het interieurfilter. Dit heb ik 4 maanden geleden zelf vervangen, maar tijdens de APK/kleine beurt van twee maanden geleden hebben ze dit ook bij de garage weer vervangen (kwam hier pas achteraf achter). Ik stel me dan ook vragen bij hoe professioneel ze daar zijn geweest (kan me niet voorstellen dat ze daar van mening zijn dat het interieurfilter iedere 2 maanden vervangen moet worden :roll: ). Heeft toen ook een goede week lang blaadjes geblazen dus ik gok dat er wat in de ventilator vastzit. Bedankt voor jullie input!

Zit je interieur filter wel goed erin? De pijltjes moeten naar boven wijzen. Wellicht waterlekkage in de bak waar je filter zet. Wat ik ook doe als ik hem vervang ff met de stofzuiger erdoorheen gaan om alle vuil en blaadjes op te zuigen????
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden