Ga naar inhoud
  • 0

Wie heeft er een kleuren of 3D teller i.c.m. 8 knops stuur?


Bonny

Vraag

Heren,

 

 

Gisteren bij een forumlid een 3D teller geplaatst en deze heeft als eigenaardigheid dat de menu knop van zijn 8 knops stuur niet meer werkt.

Ik kan deze knop weer activeren door iets in de teller eeprom aan te passen maar bij volgende keer contact af/aan is het probleem weer terug.

 

Heeft er iemand hier een 3D (of recente kleuren) teller i.c.m. een 8 knops stuur?
En zo ja, welke stuurmodule gebruik je?

 

 

 

Gr. Bonny

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

@@Bonny

Welke stuurmodule heeft betreffend forumlid?

Voor goed werken van 8knops stuur icm nieuwe teller heb je de 3C0 953549 AH nodig

volgens Ross-Tech is dat de enige die beide protocollen aan kan.

AJ en AK zijn wel geschikt voor 12 knops stuur icm nieuwe teller

Part Number 3C0.docx

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb dat zelfde probleem gehad. Menu knop werkte niet. Later met de 9W7 Bluetoothmodule waren er nog meer zaken die niet werkten. Heb toen heel snel een AH module gekocht en alle problemen waren weg.

Zit in de LIN versie waarover de nieuwe teller communiceert. Nieuwe tellers zijn allemaal LIN2.0 en de K versie stuurmodule is uitsluitend LIN 1.3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zeg niet de AH niet zal werken, want dat doet ie dus.
Maar ik ben ervan overtuigd dat het ook gaat werken met een niet-AH module, maar daar komen wel nog wel achter.

Lekker eigenwijs noemen ze dat hier :-P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En de menu knop werkt weer!

Het probleem was dat iemand de stuurmodule verkeerd had gecodeerd: laatste digit was een 4 wat betekent dat de module denkt dat het menu knopje op de ruitenwisser hendel zit.
Daardoor werkt het menu knopje op het stuur niet meer.

Na deze coding te hebben aangepast naar 2 en tegen de teller gezegd dat hij toch naar de knopjes op het stuur moet kijken, werkt het menu knopje weer prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden