Ga naar inhoud
  • 0

tikkend geluid bij gasgeven na distributiewissel


esmamaju

Vraag

hallo, ik heb de distributieriem met alles erop en eraan laten vervangen en merk nu als de motor loopt en ik wat gas geef een tikkend geluid bij de motor. Stationair hoor ik niks. Garage zegt dat het normaal is. Het was er echter niet voordat ik de riem liet vervangen...iemand dit al eens eerder gehoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ben even naar dieverbrug gereden. Jos zelf was er niet maar volgens hun kwam het van een zwart ding bovenop de brandstofpomp. Deze tikt volgens hun....geen idee hoe dat heet. Kon geen kwaad zeiden ze maar toch raar dat het eerst niet was en nu na de riemwissel wel. Geeft me nog geen vertrouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er is toen ik de auto kocht een grote beurt gedaan met alle filters. Geen idee waar ik dan naar zou moeten kijken. Er is wel een brandstofslang vervangen. Die waar ook de temperatuur sensor aan zit. Ik heb toen ook via de laptop laten ontluchten bij vw omdat ik bang was voor lucht in het systeem ivm de hogedrukpomp waar ik hier veel over gelezen had. Maar het getik is pas weken later na de distributieriem wissel begonnen...Dank je Mathijs voor meedenken. Wordt erg gewaardeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok dus als ik je goed begrijp moet ik even het filter open maken om te kijken of er metaaldeeltjes inzitten? Kan ik dit gewoon doen zonder daarna weer te moeten ontluchten bij vw? Kwestie van open schroeven en klaar? Snap alleen niet dat ze bij jos daarover dan niets zeggen...zeiden dat het geen kwaad kon. Ik heb nog steeds ook garantie bij de Duitse garage waar ik hem gekocht heb. Ben echter wel bang dat deze een keer ook klaar is ermee na vervangen van egr, brandstofleiding, koppelingsgevercilinder en achterveer vanaf april toen ik hem gekocht heb. Als hij net als de andere garage zegt dat dit een normaal geluid is sta ik nergens...toch raar dat het getik gekomen is direct nadat de distributieriem vervangen is. Stationair loopt de auto mooi dus moet dan toch gewoon op tijd staan?

aangepast door esmamaju
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het filter open gemaakt. Het ziet er als nieuw uit en zie geen metaaldeeltjes in het filter zitten. Het zat vol met diesel dus kon niet op de bodem kijken of daar wat lag maar lijkt me dat het dan ook in de filter zou moeten zitten toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kan het toch nog dat de riem niet precies op tijd staat of moet het dan altijd zijn dat de motor beroerd loopt? Garage zegt dat hij netjes loopt dus dat het goed moet zijn. Ik blijf met een gevoel dat er iets niet klopt. Het tikken is begonnen na de vervanging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben vandaag terug geweest naar de garage.ze hebben met een stethoscoop geluisterd. Ze zeggen dat de meest linkse verstuiver tikt. Een magneet klepje ofzo...Volgens hun kan dit geen kwaad en puur toeval dat dit na de riem vervanging gekomen is. Kan dit inderdaad geen kwaad? Staat dit los van de riem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben naar dieseltech in Ijsselmuiden geweest. Deze zijn experts in o.a. verstuivers en brandstofpompen. Heb daar laten luisteren en ze geven aan dat er bosch verstuivers in zitten en dat het dan ok is. Waren het Siemens verstuivers dan moesten ze eruit. Ik hoef me dus volgens hun geen zorgen te maken. Ook is het normaal zeggen ze dat na een riemvervanging de auto wat anders klinkt omdat de riem strakker staat dan na 7 jaar met de oude riem. @@Vdub en @@Fopperr bedankt voor meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden