dit is mijn eerste post op dit forum. En ja ik ben lid geworden omdat ik problemen heb.
Sinds gisteren is mij TDI in noodloop gegaan. Het voorgloeilampje op het dashboard knippert en de auto heeft veel minder vermogen.
Als je de auto start is het net alsof je heel even een dot gas geeft.
Daarna loopt hij op zich wel stationair. Mijn gevoel zegt dat hij wel iets minder lekker klinkt.
Laat ik de auto afkoelen dan is het probleem weg. Zodra hij op bedrijfstemperatuur is komt het probleem terug.
We hebben een chinese habby babby OBD eraan gehangen en die beweert dat er geen storing gelogd is.
Nu heb ik volgens mij een paar mogelijke oorzaken.
- turbo stuk (als hij de storing niet heeft spoelt die wel op en de auto levert ook turbo druk)
- de timing van de brandstofpomp is op de een of andere manier verneukt, maar ik heb geen idee hoe ik dat kan bepalen of hoe dat zou kunnen gebeuren?
- de temperatuur wordt niet correct gemeten (de auto 'denkt dat hij koud is'), deze zou verklaren waarom de auto gas geeft (choked) als je hem warm start.
Wat nog meer?
En hoe kan ik het controleren als er geen storingen gelogd zijn?
Het is een AHU 90pk
Notitie, hij begon ermee tijdens een lange rit. Hij had 300+ km gedraaid, Na een tankstop gestart en toen begon het probleem.
Vraag
smeijeri
Hallo,
dit is mijn eerste post op dit forum. En ja ik ben lid geworden omdat ik problemen heb.
Sinds gisteren is mij TDI in noodloop gegaan. Het voorgloeilampje op het dashboard knippert en de auto heeft veel minder vermogen.
Als je de auto start is het net alsof je heel even een dot gas geeft.
Daarna loopt hij op zich wel stationair. Mijn gevoel zegt dat hij wel iets minder lekker klinkt.
Laat ik de auto afkoelen dan is het probleem weg. Zodra hij op bedrijfstemperatuur is komt het probleem terug.
We hebben een chinese habby babby OBD eraan gehangen en die beweert dat er geen storing gelogd is.
Nu heb ik volgens mij een paar mogelijke oorzaken.
- turbo stuk (als hij de storing niet heeft spoelt die wel op en de auto levert ook turbo druk)
- de timing van de brandstofpomp is op de een of andere manier verneukt, maar ik heb geen idee hoe ik dat kan bepalen of hoe dat zou kunnen gebeuren?
- de temperatuur wordt niet correct gemeten (de auto 'denkt dat hij koud is'), deze zou verklaren waarom de auto gas geeft (choked) als je hem warm start.
Wat nog meer?
En hoe kan ik het controleren als er geen storingen gelogd zijn?
Het is een AHU 90pk
Notitie, hij begon ermee tijdens een lange rit. Hij had 300+ km gedraaid, Na een tankstop gestart en toen begon het probleem.
Link naar reactie
Delen op andere sites
10 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten