Ga naar inhoud
  • 0

Schokbrekers preventief vervangen?


PizzaPuntje

Vraag

Heren,

 

Volgende week tikt mn Passie de 300.000km aan :-). Heb er al eerder aan gedacht, maar vraag me af of je schokbrekers preventief moet vervangen...

 

Kweetnie hoe een Passat moet reageren met goeie of slechte, want rij er met deze pas 50dkm mee en volgens mij heeft vorige eigenaar ze nooit vervangen.

 

Weet iemand dan ook mss welke schokbrekers een goeie keuze zouden zijn. Heb gewoon eeen standaard Passat 3BG

 

Tnx

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Toen ik mijn 3C kocht reed en veerde hij gewoon goed en lekker.

Laatste tijd vind ik het echt een stuk achteruit gegaan. Ik heb een 2.0 FSI 3C

Hij veert niet na bij drempels maar lijkt toch alsof ie op is.

 

Zou dat kunnen dat ze op zijn zonder na te veren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij wel. Aangezien de dempers en veren niet allebei dezelfde functie hebben.

 

Ik heb een passat variant 2.0 tdi dsg waar volgend weekend set AP schroefset onder komt. Daarna zou ik je over kunnen vertellen hoe het ervoor/erna zit

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@FZPassat ik heb het al eens eerder ervaren. In mijn 3c sedan 2.0 tri dag ook switch gemaakt bij ca. 270.000 km als ik me niet vergis. Toen der tijd naar een Bilstein B12 set. En het is zo een heerlijk gevoel dat je daarna niet meer anders wilt. Vandaar dat ik nu weer de switch maak :mrgreen:

 

Deze Passat gekocht in januari, we zitten in juni en het is aan de beurt. Heb nu 238.000 km.

 

Wat ik lekkerst vindt dat je auto niet overhelt naar links/rechts of voor/achter. Dus als je op snelweg 180 rijdt en iets harder moet remmen, dan duikt je neus tenminste niet naar voren. Wat erg onfomfortabel rijdt en ook nog eens je remweg verlengd. Dus nu verkort. Mits je voor een verlagingsset kiest! Wat ik je zou aanbevelen. Ik vind het persoonlijk ook effectief veiliger. En dat meen ik echt, niet bedoelt om het voor mijzelf goed te praten :angel: Zie dit filmpje:

 

En qua hardheid (stuiterigheid) vond ik alleen irritant in de 30 km/h zones met klinkers. Maar, normaal gesproken ben je daar heel snel uit. Alle andere wegen heb je er totaal geen last van. Maar dat is als je zo een complete set koopt als Bilstein B12 dat zijn dempers en veren op elkaar afgestemd.

 

Nu voor het eerst een schroefset van AP. Dat ga ik nu ook ervaren.

 

Edit: typo

aangepast door bjeli
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@FZPassat ik heb het al eens eerder ervaren. In mijn 3c sedan 2.0 tri dag ook switch gemaakt bij ca. 270.000 km als ik me niet vergis. Toen der tijd naar een Bilstein B12 set. En het is zo een heerlijk gevoel dat je daarna niet meer anders wilt. Vandaar dat ik nu weer de switch maak :mrgreen:

 

Deze Passat gekocht in januari, we zitten in juni en het is aan de beurt. Heb nu 238.000 km.

 

Wat ik lekkerst vindt dat je auto niet overhelt naar links/rechts of voor/achter. Dus als je op snelweg 180 rijdt en iets harder moet remmen, dan duikt je neus tenminste niet naar voren. Wat erg onfomfortabel rijdt en ook nog eens je remweg verlengd. Dus nu verkort. Mits je voor een verlagingsset kiest! Wat ik je zou aanbevelen. Ik vind het persoonlijk ook effectief veiliger. En dat meen ik echt, niet bedoelt om het voor mijzelf goed te praten :angel: Zie dit filmpje:

 

En qua hardheid (stuiterigheid) vond ik alleen irritant in de 30 km/h zones met klinkers. Maar, normaal gesproken ben je daar heel snel uit. Alle andere wegen heb je er totaal geen last van. Maar dat is als je zo een complete set koopt als Bilstein B12 dat zijn dempers en veren op elkaar afgestemd.

 

Nu voor het eerst een schroefset van AP. Dat ga ik nu ook ervaren.

 

Edit: typo

 

Dat is het nou. Dat zijn allemaal KM standen waar het ook best wel vervangen MAG worden. Mijn 2.0 FSI heeft nu 174000, zou dat dan ook kunnen dat het toch aan vervanging toe is?

Hij veert niet na. Bochten neem ie gewoon perfect. maar het lijkt soms op sommige wegen alsof ik met stenen voorbanden rij, dus alsof ze keihard opgepompt zijn.

Misschien de draagarm rubbers..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben geen technische kenner ofzo hoor. Maar lijkt me dat ze na 174.000 ook stuk kunnen gaan. Welke bouwjaar is het? Ouderdom kan ook parte spelen. En hoe zwaar hij wordt belast (letterlijk in kg) als hij wordt gebruikt.

100.000 km op snel weg in je eentje of drempel of drempel af met een volle auto met veel stadsverkeer.

 

Voelt het soms alsof je hele voorkant / dashboard op iets hards botst? Als je bijv over een hobbel of gat rijdt? Alsof je ergens tegenaan rijdt? Bij mij waren dat toen idd de draagarmrubbers.

 

Na verloop van tijd wordt het soms ook wat minder dan toen ze nieuwer waren. Maar veel valt te vernieuwen natuurlijk.

 

Waar is je auto in onderhoud? Die kan ook een kijkje nemen of eea nog goed is. Zoals de rubbers.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door bjeli
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden