Ga naar inhoud
  • 0

Gordel alarm Fix how to


Bakkie

Vraag

Wist toen ik de 3C kocht dat gordel alarm af en toe een pingeltje gaf terwijl ie er wel gewoon in zat.
even rommelen of verzitten en weer over.
Maar eigenlijk werd ik er vanaf dag 1 al gek van.... :twisted:

Vanavond even de gordel opengemaakt om te kijken of ie te fixen was ipv een nieuwe via ebay te bestellen.

Schroevendraaiers er her en der tussen steken en wat kracht zetten, helemaal heel blijft ie niet want zit gelijmd op een paar plekken blijkbaar.
Als de kapjes er af zijn dan zie je in het witte gedeelte een klein contactlipje zitten, normaly closed. Als je de gordel in de houder steekt dan drukt het groene plaatje het contact open en zo word de gordel gedetecteerd. Echter het lipje wordt maar zo weinig ingedrukt dat ie maar net aan het contact verbreekt, dus beetje buigen zodat ie wat verder opengaat en klaar!
Spulletje weer terugplaatsen en dan de kapjes met beetje secondenlijm does the trick.
 

post-12754-0-03223700-1494710105_thumb.jpg

post-12754-0-99749500-1494710146_thumb.jpg

post-12754-0-91480000-1494710201_thumb.jpg

post-12754-0-33273000-1494710249_thumb.jpg

post-12754-0-49701900-1494710340_thumb.jpg

aangepast door Bakkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Mooie reportage

Je kunt m met vcds ook uit zetten

Als je hem uitzet, dan krijg je weer problemen met de automatische handrem.

Als die niet ziet dat je de gordel omhebt dan gaat hij er niet automatisch af.

En mocht je ongeval krijgen, en het veiligheidssysteem ziet wel dat er iemand op de bestuurders stoel zit maar denk dat de gordel niet gedragen wordt, dan komt de airbag volgens mij harder/eerder uit, omdat er meer gewicht tegen moet gehouden.

 

Mooie how to, ik heb toen idd een nieuwe gehaald op eBay.

aangepast door wallyxr7
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij komt de airbag er juist helemaal niet uit als je de gordel niet draagt. Omdat je anders zo'n smak maakt dat je je nek breekt.

Maar zoals ik het lees heb je het weer normaal werkend gelukkig. Met de gordels moet je niet teveel rommelen, de spanner werk ook pyro-elektrisch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het enige wat je doet in de teller is de melding uitzetten. De interne meldingen voor de automatische handrem blijven gewoon werken.

Heb bij mij de melding in de teller uit en heb ook permanente autohold. Werkt allemaal goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het ook niet over het uitzetten van de melding, ik bedoel als de gordel meer goed doet.

Dan kan je de melding wel uitzetten in het vcds maar daar los je het probleem van de defecte gordel niet mee op.

Als die niet ziet dat je gordel dicht dan gaan hij niet automatisch van de handrem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden