Ga naar inhoud
  • 0

Gezocht, Relais 373


hcaluwe

Vraag

Zoals titel aangeeft zoek ik Relais 373 (overspaningsrelais) . Af en toe storing Abs . Dan brandt Abs/Esp storings lampjes.

Ik verdenk deze relais ervan . Dit omdat de storing zich niet altijd voordoet. Voor dat ik naar de garage ga om uit te laten lezen ga ik eerst het makkelijkste proberen . Evt met schoonmaken van de sensoren. Hopelijk lost dit de storing op en is het niet de Abs computer.

 

Ps : Het gaat om een Passat Tdi 131 pk , 3bg.

aangepast door hcaluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Update!!!

vandaag maar is onder dashboard gekropen op zoek naar de 373 relais. Deze zitten onderaan achter aan diep verstopt.

Na wat gepiel deze eruit het zijn er twee naast elkaar, voorzichtig opgemaakt , zag er goed uit ?? Niks te zien , niet ingebrand ofzo.

Aangezien ze het zelfde zijn heb ik ze nu gewisseld. Vol goede moed op contact en ja hoor de lampjes Abs/Esp gaan keurig uit nu . Alles weer terug gebouwd en ff proefritje gemaakt , tussentijds ff uitgezet en aan en ze gaan weer keurig uit . Dus lijkt me de storing nu op gelost. Afwachten de komende dagen??

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update!!

De storing was weer terug gekomen.

Uitlezen gaf uitkomst abs sensor links storing!

Deze was ook niet te wissen, nieuwe erin gaf ook geen respons.

Dus voor niets de sensor vervangen ????

Nog steeds brandende lampjes Abs/Esp.

Mijn garage heeft een complete Abs pomp plus computer van de sloopgehaald , zelfde type kwam uit een A4 , deze op de stekker aangesloten en omgeprogrammeerd voor mijn auto , en alles werkt weer , moest wel weer alles ontluchten . Al met al weer wat wijzer ???? geen lampjes meer .

Grtz een blije rijder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden