Ga naar inhoud

Fietsdragers voor een passat sedan, iemand ervaring mee ?


patjepassat

Aanbevolen berichten

We twijfelen nog een beetje met de aanschaf of het een sedan of een stationwagon wordt.

Wat meespeelt is de grote van de opening van de kofferbak van de sedan, en de mogelijkheid tot monteren van dakdragers.

Heeft er iemand ervaring mee ?

Ik heb ze wel op internet gevonden, maar het lijkt een klem systeem wat om je deurpost geklemt wordt.

Is dat stevig ?

Bij de mazda zitten er rails in het dak met schroefgaten, zeer stevige montage....

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom dan niet een fietsendrager op de trekhaak?

Als je dan een fietsendrager neemt die kan kantelen, dan kan je zonder demontage van de fietsen,

even snel in je kofferbak  :wink:

Werkt super, wij hadden ook eerst een vaste drager, en dan moest je echt nadenken of je klaar

was in de kofferbak, en dan pas de fietsen erop.

Sowieso vangen de fietsen achterop minder wind, is weer zuiniger enz...

 

En ik weet de thuis/gezin situatie niet, maar een station is wel erg makkelijk, heeft ook een ruitenwisser

op het achterraam, een sedan weer niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben 2 kids, en we gaan geregeld met ze fietsen.

Trekhaak komt eronder, mocht ie er niet op zitten....

Maar 4 fietsen op de trekhaak lijkt me niet verstandig, en ik heb nog 3 montagesets liggen om ze op dakdragers te bevestigen, vandaar dat de dakmontage voor mij belangrijk is. Ook wil ik mijn kayak kunnen vervoeren met de auto.

Een station zie ik ook het liefste komen, helaas (voor mij) zijn de sedans meestal degene met wat minder kilometers....

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb er 1 van Thule geschikt voor 3 fietsen en uitbreidbaar naar 4 wat ik dan ook gedaan heb.

Hij is kantelbaar met 4 fietsen er op.

Thule is niet goedkoop, maar aan alles voel je dat je wel een kwaliteitsproduct op de trekhaak hebt zitten.

Zoek maar eens op youtube op fietsendrager test, doen ze een uitwijkmanoeuvre met fietsendragers vol beladen, de goedkopere vallen dan direct door de mand.

Wil je niet meemaken............... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo kan het ook, maar zelf heb ik meestal een dakkoffer bovenop zitten en heb ik geen plek voor fietsen.

Fietsen op het dak ben ikzelf niet zo kapot van, mega windvangers die veel herrie produceren je hele vakantie rit lang, dat heb je met een drager op de trekhaak geen last van.

Vandaar de fietsendrager voor 4 fietsen, welke overigens perfect werk, geen centje pijn en super stabiel.

Nu ben ik wel een echte Thule fan voor dit soort dingen...................dat spul zit echt goed in elkaar.  :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de achterbank zit er een van 4, en eentje van 8.....die fietsen hoor ik niet eens :mrgreen: 

Maar misschien dat ik zo'n ding nog eens overweeg....scheelt een hoop moeilijk doen.

Heb je dan geen hulveren nodig als je afgeladen rijdt met ook nog eens de fietsdrager vol ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit hulpveren gehad, heb wel een sportline onderstel.

Dakoffer en achterbak vol, 1 puber en 1 bijna puber op de achterbank en de drager met 4 fietsen achterop, nooit problemen gehad.

Euh je gaat op vakantie en je neemt een dakoffer mee? Wat is zoiets in Noorwegen? Edelhert?????????
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden