daviddoldersum Geplaatst 15 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 15 februari, 2017 Sinds een week merk ik op dat mijn passat extreem meer gebruikt als anders. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat aan de bestuurderszijde de rem aanloopt. Velg wordt in tegenstelling tot de anderen helemaal warm. Nu heb ik samen met een monteur de boel al los gehad. Geleidebussen zijn gangbaar gemaakt. Zuiger is volgens de monteur ook goed. Nadat de boel afgekoeld is lijkt hij wel soepel te lopen, maar na een aantal km lijkt het verbruik steeds hoger te worden. Nu blijkt dat de vorige eigenaar honky tonky remblokken heeft gemonteerd, maar wel Brembo schijven heeft gekocht. Begin de remblokken in deze te verdenken, maar misschien dat één van jullie nog een andere mogelijke oorzaak heeft weet. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 15 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 15 februari, 2017 Draait ie nog zwaar? Zo ja, probeer is de ontluchtings nippel even open te draaien, met een slangetjes erop natuurljk ivm morsen en de vloeistof opvangen, mocht het wiel daarna soepel rond draaien dan zou de remslang misschien wel de boosdoener zijn. Maakt het niet uit, kijk dan of het remblokje rechts afgesleten zijn, door vastzittende pennen zou ie misschien schuin wegslijten en daardoor de zuiger iets omdrukken. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 daviddoldersum Geplaatst 15 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 15 februari, 2017 Zojuist remblokken laten vervangen aangezien ik van die goedkope troep af wil. Probleem is hierna niet opgelost. Zal morgen eens navraag doen hoe en wat betreffende de remslang. Hebben wel voor de zekerheid de accubak nagekeken en deze was in zijn geheel droog. Dit om de rembekrachtiger enigszins uit te sluiten Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 daviddoldersum Geplaatst 17 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2017 Probleem lijk gevonden te zijn. Alvorens de remslang te vervangen toch nog maar een goede blik geworpen op de zuiger. Bleek deze aan de onderkant volledig verroest. Roest enigzins verwijderd en zuiger ingevet. Nieuwe klauw is via monteur in bestelling. Wilde ik naar huis rijden trap ik bij het uitrijden van de garage door de rem. Klauw kapot. Auto laten staan en wanneer de nieuwe klauw erop zit gaan we hem weer ophalen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 tiptronic Geplaatst 17 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2017 Mooi dat het daar is gebeurd 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fopperr Geplaatst 17 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2017 Idd! Beter dan tijdens een noodstop. ???? 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 17 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2017 Wat is er dan met de klauw gebeurd? Gebroken, lekkage langs de zuiger? Je trapt niet zomaar ergens doorheen? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Fai Geplaatst 17 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 17 februari, 2017 Wat is er dan met de klauw gebeurd? Gebroken, lekkage langs de zuiger? Je trapt niet zomaar ergens doorheen? idd ? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 daviddoldersum Geplaatst 20 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2017 Net gebeld, klauw is vervangen maar wanneer de auto niet loopt blijft het pedaal hard, maar wanneer gestart zakt hij nog steeds weg. Iemand een idee wat het kan zijn?? Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 20 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2017 Lucht?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 antonio Geplaatst 20 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2017 Heb je water onder de accu? Rembekrachtiger misschien kapot? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 daviddoldersum Geplaatst 20 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2017 Geen idee ben helaas niet bij de auto. Wordt er een klein beetje moedeloos van aangezien ik zelf ook te weinig kennis heb. Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 daviddoldersum Geplaatst 20 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2017 Accubak hebben we vorige week gecheckt en was droog en schoon Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 daviddoldersum Geplaatst 20 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 20 februari, 2017 Meneer monteur is er nu nog mee bezig dus hoop zo meer te horen. Is er nog een specifieke volgorde voor ontluchten?? Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 21 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2017 Hoop dat het gelukt is? Of is ie nu nog bezig? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 daviddoldersum Geplaatst 21 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2017 Tot op heden nog niets gehoord, maar zal straks wel een update krijgen. Hij had het gisteren over de hoofdremcilinder die hij verdacht. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 daviddoldersum Geplaatst 21 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2017 Zojuist contact gehad met de monteur en remsysteem wordt gespoeld en daarna verder kijken wat het issue zou kunnen zijn. Mogelijke opties volgens hem. Remkrachtverdeler, ABS Pomp, Hoofdremcycilder Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 21 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 21 februari, 2017 Succes! Is er al wat meer bekend? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DGloudemans Geplaatst 22 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2017 Ben ook benieuwd ivm mijn probleem: http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/40886-abs-lampjes-aan-na-stuk-gereden-te-hebben/ Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 daviddoldersum Geplaatst 22 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2017 Nog niets bekend. Remmen werken wel goed. Sinds de remklauw is vervangen. Alleen lijken nu de andere remmen warmer te worden. Men wil één dezer dagen een abs pomp wisselen en kijken of daarmee het probleem verholpen is Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 daviddoldersum Geplaatst 22 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2017 Pedaal verliest nog wel steeds zijn druk bij langer vasthouden van de rem. En zet je meer kracht dan gaat hij met enige weerstand naar de bodem Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 DGloudemans Geplaatst 22 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 22 februari, 2017 Mocht jij VAG com hebben of iemand die je kent kan je eens kijken of jij zelfde storings code kan vinden? 1 Fault Found: 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-10 - - - Intermittent Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 daviddoldersum Geplaatst 28 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2017 Mocht jij VAG com hebben of iemand die je kent kan je eens kijken of jij zelfde storings code kan vinden? 1 Fault Found: 65535 - Internal Control Module Memory Error 00-10 - - - Intermittent zitten geen foutmeldingen in het systeem. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 daviddoldersum Geplaatst 28 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2017 Afgelopen zaterdag de ABS pomp verwisseld en de remvloeistof vervangen. Helaas heeft dit alles geen oplossing gegeven. Nu heeft mijn monteur iemand die bij VW werkt gebeld en deze geeft aan dat de Passat aan de computer moet om ontlucht te worden. Iets met kleppen open zetten in de ABS om het systeem compleet lucht vrij te krijgen. Heb er het fijne niet van mee gekregen. Gisteren is als het goed is de oude ABS pomp terug geplaatst en hoop binnen afzienbare tijd wat te horen. Heb nu ff vervangend vervoer gekregen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 daviddoldersum Geplaatst 28 februari, 2017 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2017 Ga er vanuit dat het met VAGCOM / VCDS gedaan moet worden. Is hier nog op een schappelijke manier aan te komen? Heb hier nog wel een laptop waar ik het op kan installeren en wil me er wel verder in verdiepen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 dieseltje Geplaatst 28 februari, 2017 Rapporteer Share Geplaatst 28 februari, 2017 dat is voor de 3C voor 3B en 3BG kun je zonder VCDS ontluchten en vullen etc Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
daviddoldersum
Sinds een week merk ik op dat mijn passat extreem meer gebruikt als anders.
Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat aan de bestuurderszijde de rem aanloopt. Velg wordt in tegenstelling tot de anderen helemaal warm.
Nu heb ik samen met een monteur de boel al los gehad.
Geleidebussen zijn gangbaar gemaakt. Zuiger is volgens de monteur ook goed.
Nadat de boel afgekoeld is lijkt hij wel soepel te lopen, maar na een aantal km lijkt het verbruik steeds hoger te worden.
Nu blijkt dat de vorige eigenaar honky tonky remblokken heeft gemonteerd, maar wel Brembo schijven heeft gekocht.
Begin de remblokken in deze te verdenken, maar misschien dat één van jullie nog een andere mogelijke oorzaak heeft weet.
Link naar reactie
Delen op andere sites
Top Posters For This Question
30
7
6
4
Popular Days
14 apr
8
3 ma
8
28 feb
6
20 feb
6
Top Posters For This Question
daviddoldersum 30 posts
DGloudemans 7 posts
Vinniepilon 6 posts
Worfje 4 posts
Popular Days
14 apr 2017
8 posts
3 ma 2017
8 posts
28 feb 2017
6 posts
20 feb 2017
6 posts
Popular Posts
daviddoldersum
Sinds een week merk ik op dat mijn passat extreem meer gebruikt als anders. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat aan de bestuurderszijde de rem aanloopt. Velg wordt in tegenstelling tot de ander
Vinniepilon
Draait ie nog zwaar? Zo ja, probeer is de ontluchtings nippel even open te draaien, met een slangetjes erop natuurljk ivm morsen en de vloeistof opvangen, mocht het wiel daarna soepel rond draaien dan
tiptronic
Mooi dat het daar is gebeurd
Posted Images
59 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten